فرماندار شهرستان نمین گفت: با هماهنگی‌های بیشتر دستگاه‌های فرهنگی می‌توان در زمان کمتری اهداف فرهنگی را محقق کرد.
کد خبر: ۹۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور صبح امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: رشد فرهنگ کتابخوانی در ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و توسعه اجتماعی نقش به‌سزایی دارد.

وی با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های کتابخانه‌ای افزود: برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای و اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه‌های خیرساز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین بر دقت نظر و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: با هماهنگی‌های بیشتر می‌توان در زمان کمتری اهداف فرهنگی را محقق کرد.

عبدالعلی‌پور ساخت و تکمیل کتابخانه‌های عمومی در روستاهای این شهرستان را موجب توسعه این مناطق اعلام کرد و افزود: با توجه به استقبال ساکنان فرهیخته روستاها و همکاری سازنده اعضای شورای این مناطق در صورت درخواست ساخت کتابخانه توسط خیرین، زمین‌های لازم به این پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت.

در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز ضمن تبریک به فرماندار جدید نمین رویکرد دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ مطالعه را ستودنی اعلام کرد و گفت: با حضور جنابعالی در رأس مدیریت شهرستان نمین امید می‌رود توسعه فرهنگی و کتابخانه‌ای این منطقه با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

رباب عزیزخانی شخصیت کتابخوان و فرهیخته فرماندار جدید نمین را موجب دلگرمی کتابداران بیان کرد و افزود: برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای در شهرستان‌ها نیازمند توجه و حمایت جدی فرمانداران هستیم.

وی اختصاص اعتبار مناسب برای تکمیل کتابخانه‌های نیمه‌تمام و تجهیز مراکز کتابخانه‌ای و نیز تخصیص به موقع 0.5 درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری را از جمله درخواست‌های خود در این شهرستان عنوان کرد.

مشاور استاندار اردبیل در امور کتاب و کتابخانه‌ها یادآور شد: ارائه خدمات بهتر کتابخانه‌ای به شهروندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتاب محور نیازمند همکاری سازنده همه ارگان‌هاست.

عزیزخانی جذب خیرین کتابخانه‌ساز در راستای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و غنی‌سازی کتب و منابع کتابخانه‌ای را از جمله راهکارهای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای برشمرد.

این مسئول ادامه داد: مردم نمین از دیرباز به فرهنگ و ادب شهره بوده‌اند بنابراین انتظار ما از خیرین این منطقه این است که حضور پر رنگ‌تری در فعالیت‌های کتابخانه‌ای داشته باشند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در ابتدای این دیدار محمد فتحی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین نیز با ارائه گزارشی کوتاه از اهم فعالیت‌های صورت گرفته همکاری بیشتر شهرداری در پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی را خواستار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار