مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: همه باید تلاش کنند تا از فرصت و ظرفیت ایجاد شده در هفته تعاون برای تبیین عملکرد تعاون و بیان مطالبات و انتظارات این بخش استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 31 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شکراله شیرخانی در آستانه‌ی هفته تعاون، اظهار کرد: در هفته تعاون شرکت های تعاونی ها باید به صورت خود جوش برای برگزاری هر چه بهتر این هفته تلاش کنند، زیرا هفته تعاون و مراسم آن به عنوان آیینه یک سال تلاش و کوشش شرکت های تعاونی ها است که نمود آن در طی این یک هفته باید به اطلاع عموم مردم برسد.

وی با بیان اینکه هفته تعاون فرصت مناسبی جهت بیان مشکلات و مسائل موجود و هم اندیشی تعاونگران با مسئولان و دست اندرکاران این بخش مهم اقتصادی است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا از فرصت و ظرفیت ایجاد شده در هفته تعاون در جهت تبیین عملکرد بخش تعاون، مطالبات و انتظارات این بخش به نحو مطلوب و شایسته استفاده کرده و برنامه ها باید با فکر،کار و ایده های جدید در طول این هفته برگزار شود.

شیرخانی تاکید کرد: باید اعتماد به بخش تعاون بازگردانده شود که به همین منظور در وزارتخانه سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون راه اندازی شده و تمام اطلاعات تعاونی ها اعم از بخشنامه ها، جلسات هیات مدیره، سامانه هوش تجاری، مصوبات تعاونی‌ها و ... در آن به روز رسانی می شود و همه اعضا کاملا به تمامی امور واقف هستند.

وی گفت: سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان و اعضای شرکتها و اتحادیه های تعاونی و نیز متقاضیان تشکیل شرکتها و اتحادیه های تعاونی راه اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تبلیغات محیطی، تجلیل از تعاونی های برتر در ۱۵تا۱۹ شهریور با حضور استاندار و مقامات محلی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و استاندار، برگزاری نشست خبری در فضای مجازی، حضور در خبرگزاری‌ها و برنامه های زنده رادیویی، حضور در گفتگو ویژه خبری و افتتاح تعاونی، اهم اقدامات پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر این گفت و گو از معرفی ۱۱ هزار۹۱۱ پرونده با اعتبار بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان در سیستم بانکی جهت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: استان ایلام تاکنون رتبه اول در پرداخت تسهیلات کرونا در کشور را کسب کرده و از مجموع ۲۱۶میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته کرونا به استان تاکنون پرونده هایی به ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۳۸ تومان به بانک های عامل معرفی شده است.

شیرخانی با بیان اینکه در تلاش هستیم برای جذب اعتبار باقی مانده هرچه سریع‌تر با کمک دستگاه های تخصصی اقدام کنیم، گفت: ۶۰۶۲ طرح فقره با اعتبار ۴۹۰ میلیارد میلیون تومان تسهیلات حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شد.

وی با تقدیر از همکاری خوب بانک های عامل استان گفت: امیدواریم با تسریع در روند پرداخت همه تسهیلات اختصاص یافته به استان جذب شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، مهلت دریافت تسهیلات کرونا برای کسب و کارهای دارای بیمه تا ۱۵شهریور ماه امسال و همچنین مهلت ثبت‌نام کسب‌وکارهای فاقد بیمه در سامانه کارا تا پایان شهریور تمدید شده است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار