مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از فعالیت ۳۰ هیئت مذهبی به صورت مجازی در ایلام در ایام محرم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 20 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی اظهار کرد: با توجه به ویروس کرونا،  ۳۰ هیئت مذهبی با تشکیل گروه در فضای مجازی، برنامه‌های عزاداری خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

وی افزود: سامانه بیرق ویژه ثبت‌نام هیئت‌های مذهبی برای برگزاری محافل عزاداری راه اندازی شده و و هیئت های مذهبی و عزاداری با شرط رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مجاز به برگزاری محافل عزاداری ماه محرم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: هم اکنون ۹۰۰ هیئت مذهبی در این استان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ درصد این هیئت‌ها برنامه‌های عزاداری ماه محرم را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۹۰ درصد محافل عزاداری ماه محرم در فضاهای باز برگزار خواهد شد، یادآور شد: حداکثر زمان محافل عزاداری ماه محرم امسال یک ساعت و نیم بوده و بیشتر از این هیات‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

فتاحی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در محرم سال جاری به منظور پوشش تبلیغی، از ظرفیت مبلغان بومی مقیم استان به تعداد ۳۵۰ نفر استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: سازمان تبلیغات به عنوان متولی برگزاری مراسمات مذهبی خود را متعهد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانسته و سلامت مردم را خط قرمز خود می‌داند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار