آقایان مسئول ! عده ای از شهروندان و خانواده ها تنها از روی ناچاری و نبود مسکن در این منازل اسکان پیدا کرده اند آن هم در میان انبوهی از ساختمان های نیمه کاره که بیش از یک دهه به حال خود رها شده اند بدون تعین تکلیف !
کد خبر: ۸۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 16 August 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور :: در شمال شهر دهلران و درست در مسیر شهرستان مهران ساختمان های مسکن مهر دهلران خود نمایی می کنند وبا گذشت روزها، ماه ها و سال ها بسیاری از شهروندان در آنها اسکان پیدا کرده اند در مسکنی بنام مسکن مهر تا منازل مهر ! وساکنین این منازل هنوز مهری از مسکن مهری به دل ندارند !

مسکن مهر پروژه که قرار بود آرزوهای بسیاری از مردم را برآورده کند ولی در حال حاضر مانند سوهان روح برخی از شهروندان ساکن در این منطقه شده است جدای از مشکلات زیربنایی فیزیکی پروژه عدم وجود امکانات رفاهی و آموزشی تاولی دیگر بر دل اهالی شده است که سالهاست که مسئولان تنها وعده حل مشکلات را دادند وهیچ وقت آن وعده ها عملیاتی نشدند !

انباشت مشکلات بهداشتی ، نبود امکانات رفاهی ، هجوم سگ ها ی ولگرد ، وساختار نیمه تمام خواب راحت را از چشمانشان ساکنین این منازل ربوده است و صدایشان به جای نمی رسد که باگذشت 5سال اسکان در این منطقه فاقد تلفن ثابت هستند !

آقایان مسئول ! عده ای از شهروندان و خانواده ها تنها از روی ناچاری و نبود مسکن در این منازل اسکان پیدا کرده اند آن هم در میان انبوهی از ساختمان های نیمه کاره که بیش از یک دهه به حال خود رها شده اند بدون تعین تکلیف !

آقایان مسئول ! بدون شک وقتی محله ای جدید ؛ به بافت شهری اضافه می شود ظاهری زیبا با طرحی های مدرن شهری در ذهن مجسم می شود، ولی در محله مسکن مهر دهلران چنین خبری نیست چرا که چهره خشک و بیابانی آن باعث شده بسیاری از ساکنان این منطقه با مشکلات فراوانی روبرو شوند مشکلاتی که با نوشتن چند سطرح نمی توان به عمق آن پی برد !

به راستی به کودکان ساکن در مسکن مهر فکر کرده اید ! کودکان و نوجوانانی که هنوز در رویای بازی کودکانه خود مانده اند چرا که وجود تپه ماهور ها و خاکی بودن خیابان های این منازل سبب شده که هیچ وقت هوس بازی کودکانه در محله خود نداشته باشند کودکانی که در محله آنها خبری از پارک شهر بازی ، فضای سبز و امکانات رفاهی نیست !

کودکانی که تنها در پستوی چهار دیواری خانه های خود روزگار کودکی خود را سپری می کنند و هر ازگاهی از پشت پنجره ناایمن منازل خود دشت و بیابان های اطرف را به تماشا می نشینند !

آقایان مسئول ! در مسکن مهر دهلران خبری از نانوایی ، سوپر مارکت وسیله حمل نقل عمومی نیست و ساکنین به ناچار مجبور هستند برای تامین ماحیتاج خود روزانه هزینه های هنگفت ایاب ذهاب پرداخت کنند تا بتوانند نانی بر سر سفره خالی خود داشته باشند برای ادامه حیات !

آقایان مسئول ! نما های ظاهری مسکن مهر بسیار دلنشین هستند که هر رهگذی حسرت اسکان در آنها را می خورد غافل از اینکه هنوز تپه ماهورهای بیابانی که از قبل وجود داشتن همچنان دست نخورده در اطراف این منازل ماندگار هستند وجود ساختمان های نیمه کاره ای با نمای فرسوده که بیانگر عدم دقت و نظارت بر اصول فنی مهندسی در زمان ساخت را نشان می دهند در غروب آفتاب می توان فهمید که مردمان صبور ساکنان مسکن مهر در دل تاریکی با چه مشکلاتی دست پنجه نرم می کنند .

متاسفانه امروز شرایط زندگی در مسکن مهر دهلران آن چنان سخت و نابرابر است که قابل توصیف نسیت، چرا که عدم نظارت دقیق در اجرای آنها بیان گر حقیقتی تلخ است و این تلخی بیان گر واقعیتی است که مسئولان ما تنها شعار و وعده می دهند و این را می توان از شرایط سخت زندگی در مسکن مهر دهلران فهمید.

از آنجایی که مسکن مهر تا مرکز شهر دهلران فاصله زیادی دارد، مسئولین باید زمینه برای تردد شهروندان ساکن در این منازل که اکثر از قشار کم درآمد جامعه هستند در قالب وسیله نقلیه عمومی فراهم کنند، چرا که عدم امکانات کافی و رفاهی در سایت مسکن مهر سبب شده خانواده ها روزانه بیش از 10هزارتومان هزینه ایاب ذهاب پرداخت کنند که در این شرایط اقتصادی برای ساکنین مسکن مهر بسیار سنگین است .

بدون شک یکی از نکاتی که باید در دستور کار مسئولان استانی و شهرستانی قرار بگیرد، ایجاد فضای سبز و آسفالت معابر سایت مسکن مهر است، چرا که عدم تکمیل زیر ساخت های آن باعث شده مشکلاتی بهداشتی زیادی برای ساکنین بخصوص کودکان ایجاد شود چرا که قرار گرفتن منازل مسکن مهر در بیابان های اطراف دهلران باعث شده که طوفان و گردو غبارهای محلی تمام آلودگی های ناشی از زباله و نخاله های ساختمانی اطراف بلوک ها را وارد منازل مسکونی کند و شرایط زندگی را برای بسیاری از ساکنین را سخت کند .

امید است استاندار ایلام و فرماندار دهلران برای تکمیل زیر ساختهای منازل مهر که بسیای از شهروندان در آنها اسکان پیدا کرده اند را به صورت اورژانسی مورد بررسی قرار بدهند، تا امید به زندگی و از طرفی تبعیض در این نقطه از شهر از بین برود و باید خودمان را جای مردم قرار دهیم و ببینیم آیا مسکن مهر دهلران با این شرایط مکانی برای زندگی است ؟/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار