نمایندگان استان باید بدانند که با عنایت به سخنان نمایندگان استان در جلسات متعدد داخل استان ،گفتگوی رسانه ای و همچنین نطق سارا فلاحی در مجلس شورای اسلامی به فراخور سهم ایلام از منابع نفت وگاز غرب کشور ،ایحاد دفتر نفت وگاز مستقل در ایلام انتظاری است که ایجاد شده ونمایندگان نباید به کمتر ازآن قانع شوند.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶ 04 August 2020

تابناک ایلام ::براساس خبری که در فضای مجازی استان منتشر شد ،روز دوشنبه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت ،مسایل ومشکلات حوزه نفت وگاز استان را با بیژن نامدار زنگنه مطرح نمودند .

سارا فلاحی در این دیدار گفته است :معاونت هایی که از شرکت نفت و گاز غرب کشور در ایلام ایجاد شده صرفا یک ساختمان است  واین معاونین با حق ماموریت به ایلام می آیند و عملا هیچ نفعی برای ایلام ندارند. لذامردم ایلام خواهان جدا شدن سهم ایلام از شرکت نفت و گاز غرب کشور هستند.

وی تاکید داشته است در شرکت نفت و گاز غرب کشور حتما باید از مدیران ایلامی استفاده شود چون اکثر سهم آن متعلق به ایلام است.

هر چند در این دیدار وزیر نفت در کنار تمجید از نطق سارا فلاحی واعلام تعصب خود به استان ایلام قول داده تا  معاونت های حاضر در ایلام را مورد بررسی قرار دهند  .اما با تامل در مباحث مطرح شده در این دیدار و پاسخ وزیر نفت و انطباق آن با مطالبه نمایندگان استان از وزارت نفت در خصوص استقلال دفتر نفت وگاز غرب می توان اینچنین برداشت کرد که در ادامه راه و لااقل تا پایان این دولت درب بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید .

نمایندگان استان باید بدانند که با عنایت به سخنان نمایندگان استان در جلسات متعدد داخل استان ،گفتگوی رسانه ای و همچنین نطق سارا فلاحی در مجلس شورای اسلامی ،به فراخور سهم ایلام از منابع نفت وگاز غرب کشور ،ایحاد دفتر نفت وگاز مستقل در ایلام انتظاری است که ایجاد شده ونمایندگان نباید به کمتر ازآن قانع شوند.

بدیهی است که وزارت نفت با تکیه برتوان مالی بالای خود همواره مورد توجه نمایندگان ادوار مختلف بوده است ونمایندگان تنها با استفاده از این توان توانسته اند در حوزه های گوناگون نظیر تهیه قیر رایگان برای آسفالت جاده ها وخیابان شهرهای حوزه انتخابیه ،تامین نظر اطرافیان ونزدیکان از طریق استخدام در شرکت های وابسته به وزارت نفت، سطح عملکرد خود در بین افکار عمومی حوزه انتخابیه را ارتقاء ببخشند.

اینجاست که نمایندگان دوره کنونی باید بر این نکته مهم اهتمام ورزند که با پرهیز از قرار گرفتن در دام وسوسه ها ی نفتی و وعده های اغوا کننده وزیر نفت ،مطالبه مهم مردم استان یعنی استقلال نفت وگاز آن را که می تواند منشا تحولات متعددی در استان شود ،با وعده ها وهدایای کوچک وزیر معاوضه ننمایند .

اینکه امروز وزیر نفت در کنار طرح موضوع صنایع پایین دستی ،موضوع مهم استقلال دفتر نفت وگاز را تا سطح بررسی معاونین در استان تقلیل می دهند به معنای این است که پرونده این مطالبه مهم مردم استان بزودی زیر گرد فراموشی پنهان خواهد شد .

بی شک ساده اندیشی نمایندگان استان و سست شدن اراده آنها تنها به خاطر تمجید های وزیر ، جز استمرار وعده های فرسایشی و به محاق رفتن حقوق استان در حوزه نفت وگاز نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت . وآنان باید مراقب باشند که دُر غلطان استقلال نفت وگاز استان را به خاطر آب نبات وزیر از دست ندهند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
در طول سالیان متمادی واقعیت موجود نشان داده که آقای زنگنه هیچ گونه حقی برای استان ایلام متصور نیست، علی رغم اینکه استان ایلام 4 درصد نفت و 11 درصد گاز کشور را در خود نهفته دارد و کرمانشاه فقط به چند قاشق باقیمانده از چاههای نفت نفت شهر می بالد، متر مکعب گاز که هم ندارد.
متاسفانه اداره راهداری استان کرمانشاه حتی از نصب تابلو راهنما ایلام در جاده های منتهی به کرمانشاه به تهران و برعکس نیز خصاصت می ورزند، حالا چه جوری حق مسلم و از کف رفته رو به ایلام می دهند خدا داند!!!. هیچ کدام از نمایندگان ادوار گذشته نتونستند و الان هم نخواهند توانست این حق رو بگیرند، دست یابی به این هدف یک همت ملی می طلبد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار