این روزها متن نامه ای از پرسنل فوریتهای پزشکی در فضای مجازی که خطاب به  استاندار و دادستان ایلام نوشته شده دست به دست می شود که بیانگر ناعدالتی است که دانشگاه علوم پزشکی در بحث پرداختی های  بین کارمندان ایجاد کرده است .همین امر باعث شده تا  نیروهای خط مقدم دل سرد شود دلسردی که قطعا باعث خواهد شد مشکلاتی در  امر خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کند هرچند آنها  در انجام وظیفه سازمانی خود  متعهد هستند ولی قطعا عدم توجه به آنها مشکلاتی را در مسیر خدمت رسانی ایجاد خواهد کرد .
کد خبر: ۸۸۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 29 July 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور::حدود 6ماه از انتشار ویروس کرونا در جهان و کشور ما می گذرد و این ویروس زندگی بشریت را در قرن 21 دگرگون وجهان را در سیطره خود در آورد. ویروس مرگباری که هر بار با تغییر ژن اکثر دانشمندان ومحققین  در بحث کشف دارو را  ناکام گذاشته است . هرچند خبرهای خوش آیندی در بحث تولید آن در ماه ها و شاید سالهای آینده به گوش می رسد، ولی تا تولید انبوه آن قطعا شاهد فوت ومبتلاشدن افراد بیشتری در جهان خواهیم بود .

در این شش ماه بودند کسانی که در وسط میدان مبارزه با این ویروس با جان دل برای خدمت به همنوعان گرفتار شان،  علی رغم کمبودها و مشکلات صیورانه در میدان بودند وهستند تا درمقابل حمله این ویروس به همنوعانشان مقابله کنند ،سفید پوشانی که استوار و ثابت قدم بر بالین افراد مبتلا به این ویروس حاضر می شوند تا همچنان  زندگی با سرانگشتان پر از مهر وایثارشان  در جریان باشد ،حتی به قیمت از دست دادن جان شیرین خودشان .

این سفید پوشان حدود شش ماه است در سخت ترین شرایط نفس می کشند ،در سخت ترین شرایط غذا می خورند و برخی از آنها هم در راه خدمت به همنوعان خود در سخترین حالت جان دادند تا جان دیگر ان را نجات دهند !

 آنها فرشتگان زمینی هستند که عاشقانه و به دور از هرگونه سیاسی کاری تنها راه خدمت را در پیش گرفته اند و فرقی هم برایشان نمی کنند که قیمت سکه وارز چقدر است ،چون دریافتی اشان  کفاف معامله ، مال اندوزی و خرج روزمره زندگی خود وخانواده را نمی دهد ،سفید پوشان خط مقدمی که  باید هزینه غذا و ایاب ذهاب ماموریت کاری خود را از جیب پرداخت کنند!

این روزها متن نامه ای از پرسنل فوریتهای پزشکی در فضای مجازی که خطاب به  استاندار و دادستان ایلام نوشته شده دست به دست می شود که بیانگر ناعدالتی است که دانشگاه علوم پزشکی در بحث پرداختی های  بین کارمندان ایجاد کرده است .همین امر باعث شده تا  نیروهای خط مقدم دل سرد شود دلسردی که قطعا باعث خواهد شد مشکلاتی در  امر خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کند هرچند آنها  در انجام وظیفه سازمانی خود  متعهد هستند ولی قطعا عدم توجه به آنها مشکلاتی را در مسیر خدمت رسانی ایجاد خواهد کرد .

 آنچه که در این مدت حساس بسیار مهم  و قابل توجه می باشد این است که همه پرسنل بهداشت و درمان  علی رغم کمبود شدید امکانات و تجهیزات در روزهای ابتدایی انتشار این ویروس از جان مایه گذاشتند تا جانی را نجات دهند ؛ واگر نبود رشادت وجان فشانی پرسنل فوریتهای پزشکی که شبانه روز علاوه بر انجام ماموریت‌های حساس روز مره خود ، در بیمارستان ها ، در کنار دیگر کادر درمان مشغول یاری رساندن به گرفتاران این ویروس بودند قطعا شاهد فاجعه انسانی  بودیم  وانجام۱۵۰۰ ماموریت مربوط جابجایی شهروندان مبتلا به کرونا ویروس  و ابتلای چندین نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ به این ویروس خود سند محکمی بر این مدعا است.

به راستی چرا باید یک واحد سازمانی بین نیروهای خود تبعیض و ناعدالتی ایجاد کنند ! اگر قرار است پاداش و تشویقی به پاس قدردانی از زحمات کادر  بهداشت و درمان در این مدت واریز شود، چرا باید کسانی که در خط مقدم هستند حذف  شوند وتنها به جیب کسانی که تنها پشت میز اداری لم زده اند سرازیر شود ، ولی پرسنل اورژانس که در خط مقدم بودند وهستند دریافت نکنند این دیگر چه عدالتی است ؟

آیا افراد شاغل در اورژانس۱۱۵ استان از پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی نمی باشند ؟ اگرجز پرسنل وزارت بهداشت و درمان  نیستند چرا در دو مرحله مبالغی به حساب آنها واریز کرده اید ؟!

آقایان مسئول ! امروز کادر درمان وخانوادهایشان خسته تر از آن هستند که ما فکرش را می کنیم چرا که تمام وجود آنها پر است از استرس ناشی ار کار ومبارزه با ویروس ناشناخته که توانسته باشند جان یک همنوع خود را نجات بدهند به راستی این است عدالت اداری شما که با  تبعیض آلود  به نیروهای خود نگاه کنید وانگیزه کار را از آنها بگیرید !

آقایان مسئول ! به راستی در این شرایط حساس با چه انگیزه ای تبعیض در بین کادر درمان ایجاد شده است؟ آیا به این فکر کرده اید که نیروهای خط مقدم را نه تنها در بین پرسنل خود بلکه در نزد خانواده هایشان سرخورده کرده اید !؟

 به راستی چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خدمات و عملکرد سه ماه اوژانش 115که توسط رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رسانه ها مبنی بر اینکه در سه ماه سال جاری پنج هزار و ۱۱۲ مورد بوده را نمی بیند ولی در عوض پاداش را به پرسنل پشت میزنشین پرداخت می کند  !

 باتوجه به اینکه نامه دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص پرداخت پاداشت به پرسنل فوریت های پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است  می طلبد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برابر نامه ابلاغی اقدام کنند ونگاه تبعیض آمیزه که باعث دلسردی بخشی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شده است را اصلاح کنند، در غیر این صورت نهاد های نظارتی ودر راس آنها مدعی العموم به موضوع ورود کنند تا شاهد دلسردی سفیدپوشان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در استان وخانواده این عزیزان نباشیم .

لازم به ذکر است متن نامه پرسنل فوریت و دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت در نزد این خبرگزاری محفوظ است
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
خدا خیر و سلامتی بهشون بده.و لعنت کنه کسانی که حق این بنده خداها رو میخورن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار