نماینده مجلس
نماینده آبدانان، بدره، دره شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 50 میلیارد ریال برای ادامه روند احداث سد ورگر در شهرستان آبدانان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 02 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،نماینده آبدانان، بدره، دره شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 50 میلیارد ریال برای ادامه روند احداث سد ورگر در شهرستان آبدانان اختصاص یافته است.
علی محمد احمدی افزود: سد ورگر یکی از طرح های اثر گذار در حوزه کشاورزی و زیست محیطی است که احداث آن روند توسعه، عمران و آبادانی را در این شهرستان شتاب می بخشد.
وی مهمترین عامل در پیشرفت کم این طرح آبی را وجود معارضان در مسیر راه دسترسی برشمرد و افزود: امسال با همراهی مدیریت ارشد استان و وزارت جهاد کشاورزی 50 میلیارد ریال به این طرح بزرگ تزریق می شود و امیدواریم تا پایان سال نیز اعتبار دیگری از محل مدیریت بحران و سایر اعتبارهای ملی شناور به این طرح تخصیص یابد.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ساخت سد ورگر علاوه بر افزایش تولیدات کشاورزی، باعث بهبود معیشت بهره برداران، تلطیف هوا، مهار سیلاب های مخرب، ایجاد فضای مفرح و با نشاط برای مردم و جوانان شهرستان آبدانان و استفاده بهینه و درست از روان آب های منشعب از دینارکوه می شود.
احمدی تاکید کرد: عزم دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری برای رفع تنگناهای معیشتی و اقتصادی مردم جزم است که باید مردم و مدیران اجرایی با مشارکت مجدانه با دولت، از این فرصت مناسب استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، سد ورگر با 250 متر عرض و 50 متر طول تاج در پنج کیلومتری جنوب غرب آبدانان قرار دارد که برای احداث آن یک هزار و 100 میلیارد ریال در نظر گرفته شده، با بهره برداری از آن 2 هزار هکتار از اراضی مناطق خوش آب، حکک، زیاری، تک تک و ساتیاری مشروب می شود.
عملیات اجرایی سد ورگر از ابتدای امسال آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی شامل تجهیز کارگاه، احداث یک کیلومتر جاده دسترسی و اجرای بخشی از بدنه اصلی سد برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار