مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان از مشترکین خانگی ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان درآمد در بخش روستایی حاصل شده که بسیار اندک است.
کد خبر: ۸۷۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 21 June 2020

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان از مشترکین خانگی ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان درآمد در بخش روستایی حاصل شده که بسیار اندک است.
 
به گزارش تابناک همدان؛ سیدهادی حسینی بیدار در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته تولید آب در همدان ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه بود که نسبت به ۱۲ سال گذشته توانستیم ثابت نگه داریم و با وجود اینکه جمعیت استان افزایش داشته میزان تولید آب را کاهش دادیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مصرف آب در همدان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته به طوری که در اسدآباد رکورد مصرف آب شکسته شده است.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه تولید آب در استان ۱۹۰۰ لیتر درثانیه بوده است، افزود: امسال با توجه به گرمای هوا و شیوع کرونا مصرف آب در استان بالا رفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در همدان ۱۴۰۰ لیتر درثانیه است، تأکید کرد: پروژه‌ای در تصفیه خانه سد اکباتان تا یک ماه آینده وارد مدار خواهد شد که ۱۰۰ لیتر به ظرفیت تصفیه خانه اکباتان اضافه خواهد شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه خانه عباس آباد اضافه خواهد شد، مطرح کرد: در مسیر خط تالوار سعی کردیم چاه‌هایی که به خط تالوار می‌رسد را شناسایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با بیان اینکه از جمعیت شهری یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۱۰۰ درصد تحت پوشش خدمات آب هستند، تصریح کرد: به ۳۰ شهر استان همدان خدمات رسانی می‌شود که ۴۴۳ هزار مشترک آب در حوزه شهری در استان وجود دارد.
 
 
طلب ۱۷ میلیاردی آبفا از دستگاه‌های اجرایی / مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است 


وی با اشاره به اینکه ۲۶۱ حلقه چاه در استان همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۸۰ حلقه چاه در مدار است همچنین در آبرسانی همدان از سه دهنه چشمه و چهار رشته قنات استفاده می‌شود.

حسینی بیدار بیان کرد: حجم تولید آب در سال ۹۸ حدود ۸۷ میلیون متر مکعب بوده که ۶۲ میلیون متر مکعب فروش رفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در استان همدان ۲۶۲۱ کیلومتر است، یادآور شد: متوسط مصرف هر مشترک همدانی ۴۷۰ لیتر در شبانه روزو هر واحد خانگی ۴۱۸ لیتر در شبانه روز است.

حسینی بیدار با اشاره به فعالیت چهار تصفیه خانه در مدار بهره برداری، بیان کرد: ظرفیت در دست بهره برداری ۱۳۰ هزار و ۴۴ متر مکعب است.

وی جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان همدان را ۸۳۷ هزار و ۵۱۹ نفر دانست و گفت: ۷۶ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که این عدد در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهر استان انشعاب فاضلاب دارند، خاطرنشان کرد: طول شبکه جمع آوری فاضلاب استان همدان ۱۵۸۳ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه ۳۵.۷ درصد جمعیت روستایی استان است، اظهار کرد: ۶۲۰ هزار و ۸۸۹ نفر در روستا‌های استان ساکن هستند که از این میزان ۲۵.۹ درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

حسینی بیدار با بیان اینکه ۱۰۶۳ روستا در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ۸۰۳ روستای استان آبرسانی می‌شود که معادل ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از روستا‌های استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب نیستند، گفت: ۱۶۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هفت درصد از جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب قرار دارد، مطرح کرد: امسال پنج مجتمع آبرسانی روستایی با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان در استان همدان اففتاح خواهد شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۴۲ میلیارد تومان اعتبار روستا‌ها در بخش آب است، بیان کرد: شش مجتمع در حال مطالعه است که امیدواریم بتوانیم اعتبار مورد نیاز را اخذ کنیم.
 
طلب ۱۷ میلیاردی آبفا از دستگاه‌های اجرایی / مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است

۱۸ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بابیان اینکه ۱۸ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: بیشترین تعداد این روستا‌ها به شهرستان فامنین اختصاص دارد.

سید هادی حسینی بیدار با بیان اینکه ۱۸ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: به دنبال کاهش این تعداد هستیم چرا که این وضعیت قابل قبول نیست.

حسینی بیدار با بیان اینکه بیشترین روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند در شهرستان فامنین قرار دارند، گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز در هر شهرستان یک یا دو روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.
 
 
طلب ۱۷ میلیاردی آبفا از دستگاه‌های اجرایی / مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است

 
۱۴ درصد روستا‌های استان همدان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب نیستند

حسینی بیدار با بیان اینکه تعداد روستا‌های تحت پوشش خدمات آبرسانی ۸۰۳ مورد و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی قرار دارند و ۱۴ درصد مابقی تحت پوشش خدمات شرکت نیستند، گفت: ۱۶۸ هزار مشترک روستایی در استان همدان وجود دارد و جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در روستا‌های استان همدان ۰.۷ درصد است که آمار قابل قبولی نیست هرچند از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار داشت: سعی بر آن است تا شهریورماه امسال ۵ مجتمع آبرسانی در روستا‌های استان همدان به بهره‌برداری برسد که این مجتمع‌ها ۵۲ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مجتمع‌ها را ۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۶ مجتمع نیز در دست مطالعه برای جذب اعتبار است.

وی گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده و شیوع بیماری کرونا و در پیش بودن فصل تابستان مصرف آب ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و شهرستان اسدآباد در این زمینه رکورد به ثبت رسانده که اگر مدیریت مصرف مورد توجه قرار نگیرد در ماه‌های تابستان با مشکل آب مواجه خواهیم شد.

حسینی بیدار با بیان اینکه در حال حاضر مصرف با میزان مصرف در سال ۸۹ مطابقت دارد و افزایش قابل توجهی یافته است، گفت: در حال حاضر با لحاظ مدیریت فشار در شبکه آبرسانی مصرف را کنترل می‌کنیم، اما باید مردم همراهی بیشتری داشته باشند.

 
طلب ۱۷ میلیاردی آبفا از دستگاه‌های اجرایی / مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است  
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار