مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان اینکه جمعیت جوان استان رو به کاهش است گفت : بر اساس آخرین برآوردهای ثبت جمعیتی در حال حاضر حدود 25 هزار نفر از گروه جمعیت جوان استان خارج و به گروه میانسالی وارد شده اند.
کد خبر: ۸۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 01 September 2015

به گزارش تابناک یزد،سید محمد طباطبایی افزود : اما جمعیتی که وارد گروه سنی 15 سال و جایگزین جمعیت جوان استان شده ، حدود 24 هزار نفر است.

وی تراکم نسبی جمعیت استان را نیز 14 نفر در هر کیلومتر مربع اعلام و اظهار کرد : هم اکنون 84 درصد جمعیت استان شهری و 16 درصد از آن روستایی هستند که به ازای هر یکصد زن، 106 مرد در استان زندگی می‎‎کنند.
*** تولد روزانه 70 نفر در استان
طباطبایی با بیان اینکه بطور متوسط روزانه 70 نفر در استان متولد شده اند افزود : این رقم درمقایسه با پنج ماه سال گذشته ، 9 درصد افزایش نشان می‎‎دهد.
به گفته وی نسبت جنسی ولادت‎‎های امسال استان نیز 106 فرزند پسر به ازای تولد 100 دختر ذکر کرد و گفت : نرخ طبیعی جمعیت استان را 1.6 درصد است.
***صدور 18 هزار شناسنامه جدید
طباطبایی با اشاره به صدور شناسنامه جدید برای افراد بالای 15 سال گفت: در پنج ماه امسال 17 هزار و 700 شناسنامه جدید به صورت کاملا مکانیزه چاپ شد.
وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی در استان اظهار کرد: امسال نیز 13 هزار و 638درخواست کارت هوشمند ملی در استان تکمیل شد.
***کاهش نرخ وفات در استان
مدیر کل ثبت احوال استان گفت : در سال گذشته چهار هزار و 597 نفر و در سالجاری نیز یکهزار و 764 نفر در استان فوت کردند.
طباطبایی خاطرنشان کرد : طور متوسط در سالجاری روزانه 11 نفر در یزد فوت کرده‎‎اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد کاهش داشته است.
طباطبایی با بیان این که نسبت جنسی وفات در استان 122 مرد به ازای هر 100 زن است تصریح کرد: استان یزد به لحاظ نرخ وفات در کشور رتبه هجدهم و در ثبت وقایع وفات در مهلت قانونی ده روزه نیز رتبه دوم کشور را دارد.
*** افزایش پنج درصدی ثبت ازدواج
مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به افزایش 18 درصدی ازدواج های استان در سال جاری، اضافه کرد : در سال گذشته هشت هزار و 929 مورد ازدواج در این استان صورت گرفت.
وی افزود : در سال جاری سه هزار و 726 مورد ازدواج به ثبت رسید که این آمار در مقایسه با مدت مشابه افزایش پنج درصدی این رویداد را نشان می‎‎دهد.
طباطبایی با بیان اینکه نرخ ازدواج در کشور 10درصد است اظهار کرد: این رقم در استان 8.5 درصد برآورد شده و استان یزد را در جایگاه 23 کشور قرار دارد.
وی متوسط سن ازدواج در استان را برای مردان 27 سال و برای زنان 22.4 سال اعلام کرد.
*** افزایش 14 درصدی طلاق
مدیر کل ثبت احوال استان یزد اعلام کرد : در سال گذشته در استان یکهزار و 325 و امسال هم 544 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که آمار اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد 14درصدی طلاق را نشان می‎‎دهد.
وی جایگاه استان در مورد طلاق را علی رغم رشد مذکور، نسبتا خوب و در جایگاه 28 کشور بیان کرد و افزود: نرخ طلاق استان‎‎های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان، کمتر از یزد است.
طباطبایی متوسط سن طلاق استان در مورد مردان را 34.5 و در زنان 29.5 سال عنوان و گفت: نسبت ازدواج به طلاق در کشورپنج و در استان هفت است و به عبارتی به ازای هر هفت ازدواج، یک طلاق در استان ثبت شده است.
مدیر کل ثبت احوال استان جمعیت استان را یک میلیون و 74هزار و 81 نفراعلام کرد که 1.35 درصد از کل جمعیت کشور را شامل می شود .
مساحت کل استان یزد 74 هزار و 650 کیلومتر مربع است که 4.6 مساحت کشور را تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار