سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از افتتاح موزه تاریخ علوم اردبیل تا پایان سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 31 August 2015

گودرز صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در دولت تدبیر و امید، از راه اندازی موزه تاریخ علوم اردبیل تا پایان سالجاری خبر داد.

وی افزود: در این موزه ده‌ها قلم اثر نفیس از تاریخ علم و دانشگاه در کنار 250 قطعه دستگاه از تلفن گرفته تا ماشین‌های اداری به نمایش گذاشته خواهد شد.

صادقی از اتمام 70 درصد کارهای این موزه از جمله چیدمان آثار خبر داد و تصریح کرد: تنها در سال گذشته از سوی دانشگاه محقق حدود 500 میلیون ریال در این زمینه هزینه شد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: با انجام مذاکرات با مسئولین موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، در کنار این مجموعه شعبه‌ای از موزه علوم و فناوری را نیز تاسیس می‌کنیم که در مجموع برای این دو موزه سه میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی از برپایی نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری در مهرماه سالجاری در اردبیل خبر داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی مهرماه سالجاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

صادقی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین در اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها (وابسته به سازمان یونسکو) عضو شده و همچنین سومین دانشگاه ایرانی است که به عضویت اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز درآمده که در آن 101 دانشگاه از کشورهایی مانند ترکیه، قبرس، آذربایجان و تاجیکستان حضور دارند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از راه اندازی پژوهشکده آب و آب های معدنی با مشارکت وزارت نیرو در آینده ای نزدیک خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار