کد خبر: ۸۶۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 17 June 2020

عزاداری خیابانی سالروز شهادت امام صادق در آستارا برگزار شد

تابناک/آستارا - ایرنا - جمعی از مسئولان و مردم مرزنشین آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با راه‌اندازی دسته‌عزاداری در خیابان‌های این شهر سوگواری کردند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) روز چهارشنبه در هوای گرم از مقابل سپاه تا مسجد عباسیه آستارا به سینه زنی و عزاداری پرداخته و با بر افراشتن پرچم‌های عزا، عشق و علاقه خود را به اهل بیت (ع) نشان دادند.

حضور تعدادی از گردشگران، استفاده عده ای از عزاداران از ماسک و دستکش برای پیشگیری از شیوع کرونا و توزیع بطری های آب بین عزاداران از نکات قابل توجه این آئین بود.

مدیر حوزه علمیه آستارا در اجتماع عزاداران در مسجد عباسیه گفت: رشد سریع و چشمگیر مذهب تشیع مدیون امام صادق (ع) است و آن امام به عنوان فقیه دانا، برای برخورداری جهان اسلام از معارف الهی، جهاد علمی و دینی راه اندازی کرد.

حجت الاسلام ناصر صالحی افزود: شاگردان امام صادق (ع) محافظان اصلی حریم اسلام بودند و امروز، شیعیان آن حضرت باید با تبعیت از سیره رئیس مذهب تشیع و با اعمال صالح، مروج اسلام باشند.

وی ادامه ادامه داد: دوران ۳۴ ساله امامت امام صادق (ع) با حکمرانی ۱۲ خلیفه همراه بود و ایشان در دوران امامت خود با دعوت مردم به ولایت، لحظه‌ای از خدمت صادقانه به اسلام غافل نبودند.

مدیر حوزه علمیه آستارا گفت: والدین، فرزندان خود را به فراگیری علوم حوزوی تشویق کنند و ساخت حوزه علمیه خواهران در این شهرستان مرزی، مورد توجه مسئولان باشد.
مداحی و ذکر مصیبت شهادت امام صادق (ع) از دیگر بخش‌های این آئین بود و شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی بسیاری از اجتماعات مردمی شده است و آئین هایی نظیر عزاداری خیابانی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار