مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مازندران گفت: رودخانه هراز پاسخگوی تامین شن و ماسه شهری نیست.
کد خبر: ۸۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 31 August 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، چنگیز افشار در نشست تصمیم‌گیری تعیین‌تکلیف حریم رودخانه هراز برای زیباسازی شهری، در صحن علنی شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه در ساری با انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری حریم رودخانه‌ها برای زیباسازی مهیا شدند، اظهار کرد: همه شهرهای مازندران از غرب تا شرق استان با یک نگاه نگریسته شود.

وی افزود: در آمل با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و مسئولان می‌توانیم با انعقاد تفاهم‌نامه شاهد زیباسازی در حریم رودخانه هراز بود.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مازندران با اشاره به نگاه مثبت در استفاده مناسب از حریم رودخانه‌ها، ادامه داد: باید در زمینه رودخانه‌ها ابتدا رفتارشناسی انجام شود و خودمان را با رودخانه سازگار کنیم نه اینکه بخواهیم رودخانه با ما سازگار شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید اقدامات مسئولان در زمینه برخورد با حریم رودخانه سبب ایجاد خسارت و آسیب جدی به شهروندان در حوادث آینده شود، بیان کرد: باید با رودخانه به‌مهربانی برخورد کرد.

افشار در زمینه درخواست شهرداری آمل مبنی بر استخراج شن و ماسه برای کارخانه آسفالت از رودخانه هراز، تصریح کرد: رودخانه هراز پاسخگوی تامین شن و ماسه شهری نیست.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مازندران در پایان گفت: نباید با رودخانه مغایر با رفتار طبیعی آن برخورد کرد زیرا در این صورت خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار