امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولت یازدهم دستاوردهای بزرگی داشته و بی انصافی است که کسی این دستاوردها را با سلایق سیاسی، حزبی و گروهی نادیده بگیرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 30 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون دستاوردهای خوبی بدست آورده طی این 2سال علیرغم همه فشارها، سقوط آزاد قیمت نفت، تجدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی به اوج خود رسید که با تدبیر و صحه صدر این بحران ها کم کم به فرصت تبدیل شد.
وی افزود: همین ثبات کنونی حاکم بر کشور با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مصداق آن را در دولت و ملت مشاهد می کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: در کشور فضای صمیمی حاکم است و هیچ گونه تنشی وجود ندارد و در راستای تضعیف و تخریب نظام کسی گام بر نمی دارد.
لطفی یادآور شد: امروز در همه ارکان حکومت (قوای سه گانه) انسجام خوبی وجود دارد، دشمنان نظام از این عامل خیلی ناراحت هستند که این اقتدار و امنیتی به همدلی و همزبانی با محوریت رهبر معظم انقلاب بر می شود.
وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمنان نظام این است که بین مسوولان، رهبری و مردم تفرقه و تنش ایجاد کنند که باید گفت هیچ گاه به انجام این مهم نخواهند رسید.
امام جمعه ایلام با اشاره به مقوله گرانی که بخش اعظم آن مربوط به فشارها است، افزود: مردم این قضیه را تحمل می کنند چرا که اطلاع دارند که مسوولان نظام مقصر نیستند و اگر هم کوتاهی و کاستی هایی وجود دارد مردم این مسایل را سیاسی نمی دانند.
لطفی مهار تورم را از دیگر ویژگی های مهم این دولت اعلام کرد و گفت: مهار تورم اینکه در واقع ثباتی در کشور حاکم شد، هر چند دشمنان همواره از رهگذر فشارهای اقتصادی می خواهند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند.
وی افزود: دولت توانسته تا حدوی تورم را مهار کند ولی تلاش می کند مردم از این تنگنا خارج شوند بنابراین نباید تصور کرد که دولت نمی خواهد کاری انجام دهد بلکه باید گفت که موانع و فشارها زیادی وجود دارد.
امام جمعه ایلام یادآور شد: برخی رسانه ها قبل از مذاکرات، حل همه مشکلات کشور را به توافق هسته ای پیوند زندند که البته این کار درستی نبود اگر چه حل موضوع هسته ای یکی از اقدامات خوب دولت است.
لطفی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مالیات اشاره کرد و افزود: مالیات در کشور ما برخلاف کشورهای اروپایی هنوز به طور کامل جا نیفتاده است در اکثر این کشورها مالیات بعنوان یک پشتوانه مالی و اقتصادی برای دولت است در حالیکه درآمد های مالیاتی ما بسیار پایین است.
امام جمعه ایلام با اشاره به انتقاد منصفانه و اینکه باید خواسته های مردم را بیان کرد، گفت: انتقاد منصفانه مانعی ندارد اما این انتقادها نباید به قصد تخریب باشد.
وی اضافه کرد: ایلام استانی محروم است و همیشه این لفظ محروم را بکار می بریم در این خصوص ذکر این نکته ضرورت دارد که استانی که دارای ذخایر نفت، گاز، جنگل و معدن و تمام ظرفیت ها برای توسعه است، می تواند از محرومیت خارج شود.
لطفی تاکید کرد: در هفته دولت انتظار می رفت همانطور که بسیاری از مسوولان ارشد به سایر استان ها برای بهره برداری و انجام طرح های عمرانی سفر کردند نوید ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران و احداث پالایشگاه در این استان توسط دولت به مردم داده می شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: آسایش و رفاه کنونی جامعه مرهون جانفشانی و اخلاص شهیدان انقلاب از جمله شهیدان رجایی و باهنر است.
لطفی گفت: مسوولان باید بدانند که امانت دار نظام هستند و به وظیفه خود در قبال اسلام و جمهوری اسلامی و مردم به نحو احسن عمل کنند.
امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: این دو شهید بزرگوار نقش مهمی در تحولات انقلاب اسلامی داشته اند و باید همواره یاد و خاطره آنها در اذهان زنده و باقی بماند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار