مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری شهرستان چرداول خبر داد و گفت: این میزان اعتبار بیانگر توجه ویژه به این شهرستان است.
کد خبر: ۸۵۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 07 June 2020

به گزارش تابناک ایلام، رضا احمدی  افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات اداره کل منابع طبیعی است که در سال گذشته هم بالغ بر ۳۰ میلیارد دیگر در این حوزه در شهرستان هزینه شده که مجموعه اعتبار تخصیص و هزینه کرد شده ملی در حوزه آبخیزداری در شهرستان چرداول بیش از ۶۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی منابع طبیعی و جنگل های استان ایلام مشارکت مردم و همیاران طبیعت در اطفا حریق و بحران های طبیعی یک ضرورت است.

احمدی تاکید کرد: حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی فقط توسط دولت امکان پذیر نیست و بهترین نقش را در صیانت و نگهداری از این منابع خدادادی به فرموده مقام معظم رهبری مردم برعهده دارند.

وی اظهار کرد: از مشارکت و حضور مردم شهرستان چرداول، انجمن های مردم نهاد و دوستداران طبیعت و بویژه فرماندار پرتلاش این شهرستان که در خاموش کردن آتش سوزی های سال گذشته و امسال مشارکتی بی نظیر و فعال داشته اند قدردانی می کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با ذکر این نکته که در هیچ زمان و دولتی اندازه دولت تدبیر و امید به منابع طبیعی و جنگل ها توجه نشده است، ادامه داد: پاسگاه حفاظتی در بخش شباب از محل اعتبارات ملی توسط منابع طبیعی ایجاد خواهد شد و همچنین پنج عدد دمنده دیگر را به شهرستان چرداول با محوریت استفاده انجمن های دوستدار طبیعت اختصاص خواهیم داد.

وی یادآور شد: بیشترین دمنده در حوزه زاگرس در استان ایلام به تعداد ۱۸۰ دستگاه وجود دارد و همچنین ۱۲ عدد رات فایر در ایلام و ۲۰ عدد رات فایر ابداعی داخل استانی نیز به این مجموعه اضافه شده که در بحران های آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیریت بحران یک وظیفه همگانی است

فرماندار چرداول نیز در این جلسه گفت: مدیریت بحران یک وظیفه همگانی است و باید از ظرفیت های مردمی و انجمن های مردم نهاد نهایت بهره گیری را کرد زیرا غلبه بر هیچ بحران و یا حادثه ای بدون مشارکت و همراهی مردم امکانپذیر نخواهد بود.

الیاس فتاحی اضافه کرد: آموزش مدیریت بحران از طرق مختلف یک ضرورت بوده و باید آموزش های لازم را در سطح جامعه بعنوان یک فرهنگ نهادینه کردو مسیولیت پذیری اجتماعی در همه دستگاه ها و نهادهای دولتی در بحران های طبیعی باید نمود بیشتری پیدا کند.

استفاده از تمام ظرفیت های استان برای پیشگیری و مقابله با تمام حوادث

مدیر کل ستاد بحران استانداری ایلام نیز در این جلسه گفت: مشارکت همگانی در مدیریت بحران بر اساس قانون و ندای درونی یک وظیفه ی قانونی و شرعی است و از همگان درخواست داریم در زمان بحران های به وقوع پیوسته با تمام توان و امکانات موجود مشارکتی فعال داشته باشند.

سعید رضا کریمیان اضافه کرد: برای پیشگیری و مقابله با تمام حوادث و بحران ها از تمام ظرفیت های استان بهره خواهیم گرفت و ستاد بحران نقش آفرینی خود را در تمام مناطق مختلف استان انجام خواهد داد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان چرداول نیز در این جلسه تاکید کرد: برای فروکش کردن بحران های بوقوع پیوسته و بویژه آتش سوزی ها اعتبارات و تجهیزات و. امکانات مرتبط یک ضرورت است و مدیران کل استانی باید در این مقوله با توجه به محرومیت شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند تا مردم نیز بتوانند در این راستا یارو یاور مسئولین و دستگاه های اجرایی باشند.

پرویز بیگی با ذکر این نکته که زمینه های ایجاد بحران ها را شناسایی و رفع مشکل کنیم تا در سنوات آینده همین بحران ها ایجاد مشکلاتی برای مردم نکنند، بر تجدید نظر در زیر ساخت های شهر سرابله در بحث سیل تاکید و خواستار تعمیر و توسعه زیرساخت های شهر شد./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار