کلنگ زنی پروژه های جدید از واقعیت تا عمل
سئوال اینجاست چگونه در شرایطی که هنوز تکلیف طرح های مشابه مثل پتروشیمی اردبیل پس از سالها به طور کامل روشن نیست و خود این پروژه پس از گذشت حدود 8 سال از کلنگ زنی آن هنوز بلاتکلیف است ، با چه توجیهی طرح های مشابه دیگر کلنگ زنی می شود؟!
کد خبر: ۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸ 25 January 2015

رییس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته بر سر راه سفر خود به ترکیه برای کلنگ زنی دهکده تخصصی انرژی و فراورده های نفتی اردبیل (پترو آذرشید) توقفی دو ساعته در اردبیل داشت.

به گزارش تابناک اردبیل، علی لاریجانی در سفر کوتاه خود به اردبیل علاوه بر کلنگ زنی دهکده تخصصی انرژی و فراورده های نفتی اردبیل در جمع مدیران ، صاحبان صنایع و بازرگانی استان نیز سخنرانی کرد.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این سفر رییس مجلس را همراهی کرده بود. اگر چه دکتر لاریجانی پس از سفر شتاب زده خود به اردبیل و کلنگ زنی دهکده تخصصی انرژی و فراورده های نفتی برای شرکت در دهمین اجلاس بین المجالس عازم ترکیه شد اما یک سئوال جدی در مورد این کلنگ زنی این طرح ذهن کارشناسان بخش صنعت استان را به خود مشغول کرده است.

در دهکده تخصصی انرژی و فراورده های نفتی اردبیل در منطقه سامیان و پشت انبار نفت شماره 2 اردبیل احداث می شود و قرار است از خوراک نفت سفید برای تولید محصولات خود استفاده کنند.

اما سئوال اینجاست چگونه در شرایطی که هنوز تکلیف طرح های مشابه مثل پتروشیمی اردبیل پس از سالها به طور کامل روشن نیست و خود این پروژه پس از گذشت حدود 8 سال از کلنگ زنی آن هنوز بلاتکلیف است ، با چه توجیهی طرح های مشابه دیگر کلنگ زنی می شود؟!

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم کلنگ زنی این دهکده صنعتی که فعلا تنها یک نام را یدک می کشد، گفت: پروژه‌های که امروز در اردبیل کلنگ‌زنی شد پروژه‌های خوبی است که دارای مزیت‌های بسیار مناسب صنعت نفت و گاز است که به نام منطقه نفتی ساوالان می‌تواند در اجرایی شدن طرح‌ها و بهره‌برداری از این صنایع مفید باشد.

این در حالی است که هنوز پروژه اکتشاف نفت مغان بیش از یک دهه است که در حد شعار باقی مانده است و سئوال اینجاست که اگر بنا بر سرمایه گذاری جدید بود اما اصولا نمی بایست مبنا و شروع این کار با اکتشاف و استخراج منابع نفتی منطقه آغاز می شد؟

تحلیلگران مسایل استان معتقدند با توجه به اینکه راه اندازی صنایعی مثل پتروشیمی اردبیل و دیگر صنایعی مانند اتوبوس سازی اردبیل از مهمترین وعده های انتخاباتی هر سه نماینده اردبیل در جریان رقابت های انتخاباتی بوده است ، اکنون که کمتر از یکسال به پایان دوره نمایندگی مجلس نهم باقی مانده است، نمایندگان منطقه با پرسش و فشار افکار عمومی مواجه شده اند و شاید کلنگ زنی شهرک صنعتی انرژی با وجود پروژه ناتمام پتروشیمی اردبیل توسط رئیس مجلس سوژه وعده های تبلیغاتی جدید برای همکاران نماینده ای است که «دست پیش گرفته اند تا پس نیفتند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار