همزمان با ششمین روز از هفته دولت پروژه آبیاری تحت فشار در روستای مسلم آباد و واحد پرورش ۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در روستای نشر از مجموعه پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان همدان افتتاح شد
کد خبر: ۸۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 30 August 2015
همزمان با ششمین روز از هفته دولت پروژه آبیاری تحت فشار در روستای مسلم آباد و واحد پرورش ۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در روستای نشر از مجموعه پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان همدان افتتاح شد.

به گزارش مهر؛پروژه آبیاری تحت فشار در روستای مسلم آباد و واحد پرورش ۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در روستای نشر از مجموعه پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان همدان با حضور فرماندار همدان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان افتتاح شد.

حجم پروژه پروژه آبیاری تحت فشار در روستای مسلم آباد بیش از ۳۷ هکتار است که نوع کلاسیک ثابت زیر زمینی در آن بکار رفته است.

این پروژه در سال ۹۴ شروع و در همین سال به اتمام رسیده است.

محل تامین اعتبارات از اعتبارات بلاعوض دولتی و آورده شخصی متقاضی بوده که جهاد کشاورزی شهرستان همدان و شرکت مهندسین مشاور هگمتان آب بر آن نظارت داشته اند.

سهم آورده شخصی حدود ۴۳ میلیون تومان بوده و ۲۴۴ میلیون تومان از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اعتبار ملی بلاعوض داده شده است.

جمع اعتبار پروژه آبیاری تحت فشار در روستای مسلم آباد ۲۸۷ میلیون تومان برآورد شده است.

همچنین در ادامه برنامه افتتاح پروژه ها طرح پرورش مرغ گوشتی در روستای نشر که اشتغال زایی شش نفر را به دنبال دارد افتتاح شد.

این مرغ داری با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

میزان کل سرمایه گذاری در طرح ۱۲۰۰ میلیون تومان بوده که میزان آورده شخصی برابر با ۸۰۰ میلیون تومان است.

این واحد با تولید سالانه ۳۰۰ تن گوشت وسفید و ۲۴۰ تن کود همراه است و مدت زمان اجرای این طرح یک سال بوده است.

لازم به ذکر است جهاد کشاورزی شهرستان همدان در هفته دولت ۱۲ طرح با اعتباری حدود ۳۱ میلیارد تومان افتتاح کرده که اشتغالزایی ۱۲۰ نفر را به دنبال داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار