استاندار اردبیل در نشست مردمی:
استاندار اردبیل گفت: در سفر گردشگران قطری به استان اردبیل آلوارس مورد پسند آنها قرار گرفت. به گزارش تابناک اردبیل به نقل از چشمه لر، استاندار اردبیل امشب در نشست مردمی خود در شهر سرعین گفت: در سرعین ظرفیت و قابلیت بی‌نظیری وجود دارد که باید تلاش کنیم از آنها به بهترین شکل استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 30 August 2015
استاندار اردبیل گفت: در سفر گردشگران قطری به استان اردبیل آلوارس مورد پسند آنها قرار گرفت.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از چشمه لر، استاندار اردبیل امشب در نشست مردمی خود در شهر سرعین گفت: در سرعین ظرفیت و قابلیت بی‌نظیری وجود دارد که باید تلاش کنیم از آنها به بهترین شکل استفاده شود.

وی افزود: در سفر اخیر گردشگران قطری به استان اردبیل آنها بهترین مکان تفریحی استان را آلوارس قلمداد کردند و حاضر هستند در این شهرها حتی سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز انجام دهند که باید برای رسیدگی هرچه بهتر به این نقطه طلایی از شهرستان سرعین که بزرگترین پیست اسکی ایران را در خود جای داده است تلاش شود.

وی از سرمایه‌گذاران خواست تا به مراکز اقامتی مناسب زمینه تورگردانی واقعی را همراه به ظرفیت مناسب جذب گردشگر داخلی و خارجی به ویژه از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس فراهم کنند تا این صنعت رونق بگیرد.

*ثبت جهانی گاومیش گلی پیشنهاد خوبی است

وی در پاسخ به پشنهاد ثبت آبگرم گاومیش گلی به عنوان آثار طبیعی در ایران و جهان گفت: آثار طبیعی زیبا و منحصر به فرد رشته کوه و قله سبلان قابلیت ثبت جهانی را دارد، پرونده سبلان در دست بررسی است، و امید است به ثبت جهانی برسد و در مورد ثبت آبگرم گاومیش گلی سرعین نیز باید بررسی ها انجام شود و پیشنهاد خوبی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در دوران احمدی نژاد نهضت پیشرفت سرعین رقم زده شد و کارهایی مهمی نیز در بحث مدرن سازی آب های درمانی انجام گرفت.

*به فکر تولید گندم در سرعین نباشیم

خدابخش در پاسخ به سوالی برای رسیدگی به افزایش محصول گندم در سرعین گفت: به فکر تولید گندم در سرعین نباشیم سرعین مکان مناسب برای توریسم ورزشی است.

وی تصریح کرد: با احداث شهر پیاده در سرعین انبوهی از مشاغل مختلف در این شهر ایجاد می شود و باید زمینه های ایجاد چنین ظرفیت فوق العاده ای را با فراهم کردن زیر ساخت های آن ایجاد کنیم.

خدابخش با بیان اینکه ما تاکنون نتوانسته‌ایم از فضای گردشگری سلامت خود به بهترین شکل استفاده کنیم، عنوان کرد: به ازای هر توریست خارجی می‌توان برای 9 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرد که قطعا این کار با تقویت برنامه‌های متنوع در ایجاد جذابیت‌های گردشگری می‌تواند ارتقاء یابد.

وی گفت: ما در استان اردبیل بستر حضور سرمایه‌گذاران را در بخش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، حوزه گردشگری و صنایع زیربنایی فراهم کردیم و آمادگی داریم در این حوزه یک حرکت جدی و تاثیرگذار به وجود آید.

استاندار اردبیل با اهمیت شمردن مقوله های فرهنگیاظهار داشت: معماری های سرعین باید اسلامی باشد و مراکز فروش و هتل ها باید این ظرفیت با اهمیت را که مورد توجه گردشگران خارجی است نایده نگیرند.

وی تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران در طرحهای خود از کلاس های جهانی گردشگری که در آن از نحوه برخورد با توریست تا نحوه اصولی ساخت مراکز چند منظوره استفاده کنند مطمئنا در جذب گردشگر درشهرستان سرعین موفق خواهند بود.

وی با اشاره به چادر زدن مسافران در فضا های سبز گفت: در شهر به مانند شیراز چادر زدن وجود ندارد و اگر هم داشته باشد مامورین شهرداری از این امر جلوگیری می کنند ولی در شهر سرعین مسافرین اقدام به این کار کرده وزباله های خود را نیز در این مکان ها به جای می گذاردند چیزی که من به عینه در دربند ورگه سران وقتی برای ورزش رفته بودم دیدم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار