شهسواری توضیح نداد که چگونه از چند ماه قبل این تغییر مدیریتی در البرز مطرح بوده اما وقت نبوده که به جای حسینی، مدیر جدید حج و زیارت البرز به عربستان اعزام شود!
کد خبر: ۸۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 29 August 2015
به گزارش تابناک – البرز: در دولت محمود احمدی نژاد یک اتفاق نادر رخ داد که انتقادهای بسیاری را به همراه داشت.
در آن دوره منوچهر متکی وزیر وقت امور خارجه، هنگامی که در ماموریت بود و در حین مذاکره با مسئولان ارشد کشور سنگال از عزل خود مطلع شد.
احمدی نژاد بعدها چند بار این شیوه تغییر مدیران را توجیه کرد، اما نامی ماندگار برای تغییراتی از این دست بر جای نهاد که به تغییرات سنگالی معروف شد.
این اتفاق در البرز هم تکرار شد و تابناک البرز در تاریخ  چهارشنبه 4 شهریور طی گزارشی این شیوه تغییر را افشا کرد و نوشت: در حالی که صدها هزار زائر بیت الله الحرام از سراسر دنیا برای انجام مناسک معنوی حج راهی سرزمین وحی هستند و به نوعی پرکارترین روزهای سازمان حج و زیارت در سراسر کشور است، در البرز خبر تغییر مدیر حج و زیارت این استان به گوش می رسد.
این خبر را روابط عمومی سازمان حج و زیارت البرز تایید و اعلام کرد که فرشاد جعفر پور ایروانی با حکم رئیس سازمان حج و زیارت به سمت مدیر حج و زیارت استان البرز منصوب شد.
در حکم انتصاب مدیر جدید حج و زیارت استان البرز آمده است: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و به کارگیری تمام استعداد و توان خود توأم با هماهنگی و همکاری و همدلی تمامی حوزه ها و سایر دستگاهها در پیشبرد اهداف سازمان حج و زیارت با رعایت اصل خدمت هر چه بهتر و بیشتر به زائران بیت ا... الحرام و عتبات مقدسه و نیز حفظ منافع و مصالح و گسترش خدمت به آنان در جهت نیل به پیشرفت روز افزون و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام لازم به عمل آید. 
خبرنگار تابناک مطلع شد که حسینی مدیر سابق حج و زیارت البرز که از کار برکنار شده، هم اکنون در سفر معنوی حج به سر می برد و در حقیقت مشغول هماهنگی برای خدمت رسانی به زائران البرزی در سرزمین وحی است.
تابناک تلاش کرد با مدیر جدید گفت و گویی انجام دهد که مدیر دفتر وی اعلام کرد تا زمان تودیع و معارفه رسمی، فرشاد جعفر پور ایروانی با هیچ رسانه ای ارتباط برقرار نخواهد کرد." 
به دنبال انتشار این گزارش، صبح امروز مصادف با شنبه هفتم شهریور، یکی از سایت های خبری به نقل از مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت تغییر سید مرتضی حسینی مدیر سابق حج و زیارت استان البرز در حالی که وی در کشور عربستان به سر می‌برده را تکذیب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری با اشاره به تغییرات در سطح مدیر حج و زیارت استان البرز، اظهار داشت: تغییر سید مرتضی حسینی مدیر سابق حج و زیارت استان البرز در حالی که وی در کشور عربستان به سر می‌برده، صحت ندارد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه زمان حج تمتع فرا رسیده بود و جایگزینی برای وی نبود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مدیر سابق حج و زیارت استان البرز در کشور عربستان مستقر شده است.
شهسواری با بیان اینکه دلیلی ندارد که مدیری را به کشور عربستان اعزام و در آنجا عزلش کنند،‌ گفت: جابه‌جایی افراد با این روش اقدامی بسیار سخیف است.
وی افزود:‌ چندین ماه پیش موضوع تغییر مدیر حج و زیارت استان البرز مطرح شده و آقای حسینی از جریان این تغییرات مطلع بودند.
البته شهسواری توضیح نداد که چگونه از چند ماه قبل این تغییر مدیریتی در البرز مطرح بوده اما وقت نبوده که به جای حسینی، مدیر جدید حج و زیارت البرز به عربستان اعزام شود!
تحقیقات خبرنگار تابناک، جزییات بیشتری از این عزل سنگالی را مشخص می کند.
بر اساس اخبار رسمی از جمله اظهارات حسینی مدیر سابق و حج و زیارت البرز، نخستین پرواز حجاج البرزی به سرزمین وحی در تاریخ یکم شهریور انجام شد و به احتمال فراوان حسینی نیز با کاروان های ابتدایی راهی عربستان شده است، چرا که همواره مدیران زودتر از حجاج به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می شوند تا شرایط را برای حضور حجاج ایرانی فراهم سازند.
با این اوصاف، پایگاه خبری سازمان حج و زیارت در ساعت 21 و 36 دقیقه شامگاه یکشنبه اول شهریور و پس از اعزام چند گروه از حجاج البرزی به عربستان خبر تغییر مدیر حج و زیارت البرز را بر روی پرتال خبری خود منتشر می کند.
پرتال سازمان حج و زیارت استان البرز نیز در ساعت 00:00 بامداد دوم شهریور این خبر را منتشر می کند.
خبرگزاری رسمی دولت نیز 2 روز بعد و در ساعت 13:54 دقیقه روز چهارم شهریور خبر این عزل را اعلام کرده است.
حال مشخص می شود که عزل سنگالی در البرز چه زمانی انجام شده و حسینی در چه تاریخی به ماموریت رفته و اظهارات مدیر حوزه ریاست سازمان حج و زیارت نیز تنها ابهامات جدیدی را ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار