جلسه کمیته راهبری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان البرز به ریاست افضلی معاون امور عمرانی استانداری البرز و با حضور دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 30 April 2024

به گزارش «تابناک البرز» در ابتدای این جلسه مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان البرز از همکاری و همدلی فرمانداران و شهردارانی که با این پروژه همراه بودند و روند اجرای پروژه فیبر نوری در آنها نهایی شده یا در حال اجراست تشکر کرد.

یوسف زاده گفت: علی رغم برگزاری جلسات متعدد جهت تشریح الزامات اجرای این پروژه ملی هنوز برخی شهرداری‌ها همکاری و همراهی لازم را با اپراتورهای دارای ابلاغ در آن شهرها نداشتند و همین امر سبب کند شدن اجرای پروژه در استان شده و قطعاً روند توسعه در این شهرها و دسترسی مردم به اینترنت با کیفیت و پرسرعت با تاخیر همراه خواهد بود. امیدواریم با تکلیف شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی، طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روند اجرای پروژه فیبر نوری در استان البرز سرعت گرفته و شاهد همکاری شهرداری ها جهت انعقاد قرارداد با اپراتورهای منتخب باشیم.

وی گفت: انشالله در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری در شهرهای اشتهارد، ماهدشت و مشکین دشت خواهیم بود و اجرای پروژه در شهرهای کمالشهر و محمدشهر نیز در حال انجام است و تاکنون بیش از ۲۸۲ کیلومتر حفاری و ۱۲۷ کیلومتر فیبرگزاری در استان انجام شده است.

در ادامه جلسه افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر ضرورت همکاری شهرداری ها جهت تسهیل اجرای پروژه فیبرنوری منازل وکسب و کارها از تاکید استاندار البرز بر ضرورت تسریع اجرای پروژه خبر داد و با تعیین مهلت دو هفته ای جهت انعقاد قرارداد پروژه فیبر نوری در تمامی شهرهای استان افزود: فرمانداران باید جهت تسریع اجرای پروژه جلسات داخل شهرستانی را با جدیت پیگیری نمایند و شهرداری‌ها و اپراتورهای دارای ابلاغ نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا تاخیر ایجاد شده در اجرای پروژه جبران شود.

وی هدف برگزاری این جلسه را انجام هماهنگی و تسهیل امور جهت اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها اعلام کرد و گفت: شهرداری ها باید ضمن رعایت اصول و قوانین و الزام به رعایت قوانین کشوری اجرای این پروژه با نگاه تسهیل گرایانه به شرکت های پیمانکار پروژه مربوطه، همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار