معاون محیط‌زیست ایلام گفت: ایجاد آبشخورهای مصنوعی، احیاء و لایروبی چشمه‌های موجود در استان و آب‌رسانی سیار به حیات‌وحش از اقدامات این دستگاه برای حفظ حیات‌وحش در خشکسالی است.
کد خبر: ۸۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 29 August 2015

غلامرضا ابدالیبا تأکید بر این‌که بحران و کمبود آب تأثیر مستقیم و جبران‌ناپذیری بر حیات‌وحش دارد، اظهار کرد: وقتی منابع آبی از بین برود یا خشک شود حیات‌وحش مجبور به مهاجرت به مکانی دیگر برای زیست و پیدا کردن آب می‌شوند و در حین کوچ تلف می‌شوند.

وی بابیان این‌که رکن اصلی زیست حیات‌وحش وجود آب است و خوراک و امنیت در رتبه‌های دیگر قرار دارند، افزود: زندگی همه موجودات زنده به وجود آب بسته است و کاهش یا خشک شدن آب چشمه‌های طبیعی باعث تجمع گونه‌های مختلف جانوری در کنار چشمه‌های باقی‌مانده شده که همین تجمع فرصتی مناسب برای شکارچیان پدید می‌آورد.

معاون محیط‌زیست ایلام خاطرنشان کرد: برخی شکارچیان در کمال بی‌رحمی به پرندگان تشنه حمله می‌کنند و خوشبختانه با نظارت یگان حفاظت بسیاری از آن‌ها دستگیر و جریمه می‌شوند.

ابدالی تصریح کرد: محیط‌زیست استان ایلام برای جلوگیری از بروز آسیب و به مخاطره افتادن حیات‌وحش به علت کمبود آب، برنامه‌ها و اقدام‌ متعددی را در دستور کار خود دارد که ایجاد آبشخورهای مصنوعی متعدد، احیاء و لایروبی چشمه‌های موجود در استان، آب‌رسانی سیار به حیات‌وحش از اقدامات این دستگاه برای حفظ حیات‌وحش در استان بوده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار