بررسی های تابناک گیلان از اوضاع ورزش و جوانان استان ؛
یکی از علل و عواملی که همواره درد و رنج ورزشی های گیلان را با خود به همراه داشته،قرار گرفتن افراد غیرمتخصص و غیر ورزشی به عنوان متولی ورزش شهر است که تنها حسن آن فرد وابسته بودن به نماینده شهر می باشد.
کد خبر: ۸۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 30 August 2015
" با بررسی های صورت گرفته متوجه شده ایم که در بعضی از شهرهای گیلان، رییس اداره ورزش و جوانان بدل به یک روابط عمومی برای نماینده شهر شده است و تمام شانیت و جایگاه ورزش شهر را به یک ابزار برای سیاست های نماینده شهر تبدیل کرده است " .

تملق گویی و چاپلوسی شمشیر برّان ابلیس است و می تواند بیشترین آسیب را به یک سیستم مدیریتی وارد کند.

امیر مومنان به صراحت می‌فرماید که تملق و حسد از اخلاق مومن نیست. انسانی که به خداوند بزرگ ایمان دارد و خود را پای‌بند به ارزش‌های ایمانی می‌داند، هرگز به سراغ تملق نمی‌رود و از کسی چاپلوسی نمی‌کند. در ادبیات دینی، تملق به معنای ابراز دوستی و فروتنی بیش از حد است و امام چنین رفتاری را از یک مومن شایسته نمی‌داند، جز در مسیر علم‌اندوزی که خود داستان دیگری دارد. بر اساس این داده، انسان تملق‌گو از دایره ایمان خارج است.

امام (ع) در نقلی دیگر، با صراحت بیشتری سخن می‌گوید و آدمیان را از تملق شنیدن برحذر می‌دارد و می‌فرماید: «احمد من یغلظ علیک و یعظک و لا من یزکیک و یتملقک»۲ آن کسی را که با تو به تندی سخن می‌گوید و نصیحتت می‌کند، ستایش کن، نه آن کس که تو را پاک نشان می‌دهد و چاپلوسی‌ات را می‌کند.

به راستی چرا دسته‌ای تملق می‌گویند و یا به شنیدن آن دل‌خوش‌اند؟ به نظر می‌رسد در نگاهی کلی چند علت یا عامل را می‌توان برشمرد؛ خودکم‌بینی طرفین که با عبارت‌پردازی و ناراست‌گویی‌ها برای رفع آن اقدام می‌شود. بالا کشیدن انسان پست و فرومایه‌ای که برای تصدی امور محوله یا جایگاهی که در آن قرار دارد، ناشایست است و طریقی برای دست‌یابی به موقعیت‌هایی است که صلاحیت آن را ندارد.

زبان تملق، زبان رذیلانه و غیرمومنانه‌ای برای کسب مشروعیت یا وجاهت نداشته، چه آن کسی که تملق می‌گوید و چه او که می‌شنود، چون ادبیات چاپلوسانه می‌کوشند تا خود را منزه نشان دهند، غافل از این که این راه، گر چه قرن‌هاست در میان ایرانیان پیموده می‌شود، اما در همیشه تاریخ مورد نقد و انکار اهل خرد و فهم قرار داشته و دارد و هرگز انسان شریف به آن به دیده حرمت نمی‌نگرد.

البته بر این نکته باید پای فشرد که آفت تملق در جامعه‌ای رشد می‌کند که اولا قانون دینی یا اجتماعی در آن حاکم نباشد و آدمیان برای رسیدن به اهداف خود جز راه غلط را پیش رو نداشته باشند و به دنبال آن نبود شایسته‌سالاری است که عموما در جامعه پیش گفته رخ می‌نماید و سه دیگر، خودرأیی افراد و مسئولان جامعه است که خود را پاسخ‌گوی کسی نمی‌دانند و این استبداد رأی به آنان امکان می‌دهد تا هر گونه‌ای که بخواهند و هر که را بپسندند به کار گیرند یا از کار برکنار سازند.

تابناک گیلان:
استان گیلان در رشته های مختلف ورزشی از استعدادهای فراوانی برخوردار است و باید زمینه را برای بروز این استعدادها فراهم و اجازه داد جوانان توانایی های خود را بروز دهند. بدون شک گیلان دارای بازیکنان و ورزشکاران مستعدی است و این بازیکنان می توانند در مسابقات ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند که با نیروی انسانی ماهر و سخت افزارهای موجود می توان ضمن استفاده بهینه ، انتظار جامعه ورزشی استان را نیز برآورده کرد.



وقتی رییس یک اداره نقش روابط عمومی نماینده را بازی کند


به گزارش تابناک گیلان،
با بهره گیری از ظرفیت های تخصصی و مدیریتی و همچنین حمایت های مسئولان می توان استان را به جایگاه واقعی  خود رساند اما همه اینها به شرطی تحقق می یابد که مدیران ورزشی گیلان در جای خود قرار بگیرند و افراد وابسته به نهاد قدرت در راس کار نباشند.

یکی از علل و عواملی که همواره درد و رنج ورزشی های گیلان را با خود به همراه داشته،قرار گرفتن افراد غیرمتخصص و غیر ورزشی به عنوان متولی ورزش شهر است که تنها حسن آن فرد وابسته بودن به نماینده شهر می باشد.


وقتی رییس یک اداره نقش روابط عمومی نماینده را بازی کند


با بررسی های صورت گرفته متاسفانه بسیاری از مدیران ورزشی در گیلان تنها علاقه مند به ورزش هستند و وقتی پیگیر سابقه ورزشی این مدیران می شویم می گویند که در کودکی تا جوانی فوتبال بازی می کردند و یا استخر می رفتند!

آیا شما فرد سالمی را سراغ دارید که این ورزش ها را در دوران زندگی خود انجام نداده باشند؟ اگر این مبنای مسئولیت گرفتن ها باشد که همه باید رئیس شوند.

موضوع جالب توجه دیگری که از آن غافل شده ایم این است که نمایندگان شهرها علاقه بسیار زیادی دارند که راس این نهاد که مستقیم با قشر جوان و پر تحرک جامعه سر و کار دارد،گماشته ، متملق و مجیزگوی خودشان باشد که نتیجه این مورد هم شد وضعیت وخیم و نارضایتی مردم گیلان از جایگاه ورزش استان.

با بررسی های صورت گرفته متوجه شده ایم که در بعضی از شهرهای گیلان، رییس اداره ورزش و جوانان بدل به یک روابط عمومی برای نماینده شهر شده است و تمام شانیت و جایگاه ورزش شهر را به یک ابزار برای سیاست های نماینده شهر تبدیل کرده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
رییس ورزش وجوانان در گیلان اگر به نماینده شهرش وصل نباشددرب اداره را باید ببندد.سالی یک میلیون تا دومیلیون به اد ارات ورزش میدهند اگر کمک نماینده ها نباشه که کلاسش تعطیله.حالا چهارتا روستا میره لباس میده به اسم نماینده شهرش.نماینده شهر عروس گیلان 4دوره نماینده است ولازم نیست شما براش تعیین تکلیف کنید
محجوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
رییس اداره یکروز در هفته را بعنوان رییس دفتر آقای ن سپری میکند .معنی اش چیه؟
خادم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
اکثر روسای ادارات دیگر نیز این حالت را دارند در ورزش بدلیل بی پولی وزارت واداره کل پول نماینده ها نمود بیشتر دارد.ولی در برخی شهرها طرف با دوتاقهرمانی ویک گوش شکسته آمده شده رییس .سابقه ای هم نداره خوب باید سنگ نماینده را به سینه بزنه!!
زوجاجی رودبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
شما که منتقدین میدونین بی پول نماینده ها ولوازم ورزشی که میارن ورزش شهرتعطیله.رییس اداره ورزش شهرما را نماینده آورده.ولی شما چی میدونید که بی پولی در ورزش یعنی چی.خود نویسنده از مقاله اش معلومه چیزی سر در نمیاره
علی سلانت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
سخنان امروز استاندار در مورد نماینده را خوب گوش منید,بعد میفهمید فرق بین.نماینده شایسته لاهیجان و سایر نماینده ها عزیز دل برادر
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
چرا همه فکر میکنیم که منظور نماینده لاهیجان است؟
در لنگرودم وضعیت همینه در فومن و ماسال و شفتم خبر دارم.
حرف بدی زده نشده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
میشه بگویید نویسنده این مقاله کیه چرا بی اسم کار میکنید,در ضمن اون رییسی که مد نظر شماست سالها قهرمان بود نه دوتا.حمید سوویان و امید نوروزی ها رو برزه و ناکام گذاشته
رودبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
آقا این مسئله در رودبار بسیار پررنگتر از بقیه شهرهاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار