پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تعداد اهداکنندگان کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 22 April 2020

 پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه   ضمن اشاره به شیوع کووید_۱۹ و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و شرایط روزه‌داری اظهار داشت: تعداد مراجعین به سازمان انتقال خون و به تبع ذخایر خونی استان سیر نزولی داشته است. لازم به ذکر است پس از عیدنوروز با شروع عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها نیاز به خون بیش از پیش افزایش می یابد.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه بیان کرد: جهت فراهم کردن شرایط انتقال خون برای روزه داران علاوه بر ساعت کاری در صبح‌ و طبق روال عادی، بعدازظهرها از ۱۶:۳۰ الی ۲۳:۳۰ نیز فعالیت دارد تا فرصتی برای پس از افطار همشهریان فراهم شود.

وی ضمن اشاره به پویش اهدای خون بانوان گفت: این پویش به صورت خودجوش از هفته گذشته در ابتدا توسط بانوان بسیجی انجام شد؛ همچنین به مناسبت روز ارتش گروهی از ارتشیان برای اهدای خون به سازمان آمدند. همچنین به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرحی توسط خادم یاران رضوی شروع خواهد شد که امیدواریم با این عمل های خدادوستانه ذخایر خونی استان افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در سازمان همشهریان عزیز می‌توانند در سایت انتقال خون استان در قسمت نوبت‌دهی ثبت نام کرده و در زمان مشخص شده برای اهدای خون به سازمان مراجعه کنند.

صالحی فر در پایان ابراز داشت: باتوجه به کاهش ذخایر خونی تمامی گروه‌های خونی موردنیاز بوده اما طبق روال گذشته و بنابر کمبود گروه های خونی منفی بیشتر خواستار این گروه هستیم. همچنین نیزمندی به گروه خونی O منفی بیش از پیش احساس می شود.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار