مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ماه مبارک رمضان، با فعالیت گشت‌های بازرسان این اداره کل آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 21 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت : همه ساله و همزمان با ماه مبارک رمضان و بدلیل حساسیت مصرف کالاها بخصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، طرح نظارتی از سوی این اداره اجرا و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: کارشناسان و بازرسان این اداره‌کل در قالب اکیپ‌هایی از کالاهای پرمصرف خانوارها شامل روغن سرخ‌کردنی، روغن مایع خوراکی مصرف خانوار، زعفران، کشک مایع، شیر، کره، پنیر تازه، شکر، چای، زولبیا، بامیه و سایر کالاها از سطح بازار و تولیدی که در استان عرضه می شود، بازرسی و نمونه‌برداری و مورد آزمون قرار می‌دهند.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: در صورتی که کالاها فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحدها به مراجع قانونی، برخوردهای لازم با واحدهای مربوط صورت می‌گیرد.

همتی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان حجم مصرف میوه ، آش ، حلیم ، زولبیا و بامیه و ... بالا می رود، گفت: با توجه به حفظ حقوق هم استانی ها تیم های بازرسی جهت کنترل و نظارت بر ترازوهای اصناف در استان فعال است.

وی از شهروندان خواست: هنگام خرید حتما به علامت استاندارد کالاها توجه کنند و در صورت مشاهده کالاهای فاقد این علامت، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اداره‌کل استاندارد جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل با دریافت شکایات مردمی سریعا نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را صورت خواهند داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار