معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام در آینده نزدیک تکمیل، تجهیز و راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۴۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 18 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مهتاب شاهماری اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در ایلام، استاندار و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در رایزنی هایی با وزارت بهداشت، مسائل زیرساختی حوزه سلامت را مطرح و دراین راستا قول های مساعدی داده شد که در انتظار تحقق این قول ها در آینده نزدیک هستیم.

وی در خصوص بازگشایی مطب دندانپزشکان افزود: خطر ابتلا به کرونا در دندانپزشکان به دلیل بیشترین ارتباط با بیمار بخش بسیار زیاد است، اما می توانند با ورود به سامانه www.salamat.gov.ir پروتکل و دستورالعمل بهداشتی خود را دریافت و طبق بندهای پروتکل عمل کنند.

شاهماری با بیان اینکه روش های مراقبتی و محافظتی بسیار خوب و مناسبی در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) ایلام در حال اجرا است، یاد آور شد: در روزهای اخیر برخی بیماران مشکوک برای بستری شدن در بیمارستان شهید مصطفی هراس داشتند که این ترس می تواند منجر به بدتر شدن وضعیت این بیماران شود.

وی بر رعایت بهداشت فردی شامل شست و شوی مکرر و صحیح دست با آب و صابون، عدم لمس دهان، بینی و چشم، رعایت فاصله ایمن و کنترل ترشحات در زمان عطسه و سرفه با آرنج و بازو تاکید کرد.

  دکتر شاهماری یادآور شد: افرادی که در خانه هستند باید شست و شوی مکرر دست با آب و صابون را انجام دهند و  برخی افراد که به لحاظ وضعیت کاری مجبور به حضور در خارج از خانه هستند، داشتن محلول های ضدعفونی کننده به جای شستشوی دست ضروری است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار