مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پویش هایی که با هدف کمک رسانی به محرومان توسط برخی گروهها راه اندازی می شود برای موفق شدن باید به صورت متمرکز و با شناخت کافی از محرومیت ها و دوری از موازی کاری فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۳۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 14 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قنبر موسی نژاد در دیدار با بخشدار و امام جمعه بخش چوار بیان کرد: در اینگونه پویش ها باید سازوکاری وجود داشته باشد که بتوانند محرومان و نیازمندان واقعی و نوع نیازهای آنان را شناسایی کنند و موفقیت آنها در صورتی خواهد بود که به صورت منسجم و هماهنگ پیش بروند.

وی با اشاره به محرومیت های بخش چوار ایلام گفت: این بخش با اینکه روستاهای محروم و پراکنده زیادی دارد با این حال دارای ظرفیت های خوبی در زمینه نفت و گاز از جمله پتروشیمی و پالایشگاه گاز بوده که از این ظرفیت ها می توان در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان بهره گیری کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام افزود: با توجه به اینکه در هفته های آینده فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز می شود دریافت زکات از کشاورزان نیز از ظرفیت های خوب برای محرومیت زدایی و کاستن از فقر خواهد بود که ائمه جمعه می توانند نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشند.

موسی نژاد افزود: با توجه به اینکه دبیرخانه اجرایی ستاد زکات در کمیته امداد مستقر است سازو کاری فراهم شده است که همه مبالغ زکاتی که در هر منطقه جمع آوری می شود در همان منطقه نیز هزینه شود.

امام جمعه چوار نیز در این دیدار به راه اندازی پویشی به نام "احسان و همدلی مومنانه" در چوار اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف کمک بیشتر به اقشار آسیب پذیر و نیازمند این بخش راه اندازی شده است.

حجت الاسلام میهن پرست افزود: در مرحله نخست از جمع آوری کمک ها توسط این پویش مقادیر زیادی از جمله برنج، گوشت و بسته های غذایی برای توزیع در بین نیازمندان در اختیار کمیته امداد چوار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این پویش کمک رسانی با هدف کمک به نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان و تا عید سعید فطر به فعالیت خود ادامه خواهد داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار