استاندار خراسان جنوبی:
به گزارش تابناک از بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبي در نشست مطبوعاتي كه به مناسبت تشريح برنامه هاي هفته دولت در سال جاري برگزار شده بود سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: دولت يازدهم توانست با حمايت هاي مردم عزيز و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به توفيقات بسيار خوبي دست پيدا كند.
کد خبر: ۸۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 25 August 2015

به گزارش تابناک از بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبي در نشست مطبوعاتي كه به مناسبت تشريح برنامه هاي هفته دولت در سال جاري برگزار شده بود سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: دولت يازدهم توانست با حمايت هاي مردم عزيز و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به توفيقات بسيار خوبي دست پيدا كند.

وي ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن هفته دولت گفت: در هفته دولت سال جاري 722 پروژه عمراني با صرف اعتباري بالغ بر 223 ميليارد تومان با 3063 نفر اشتغال و 548 هزار و 908 خانوار بهره مند در 196 شهر و 526 روستاي استان مورد بهره برداري و يا كلنگ زني قرار خواهند گرفت.

استاندارخراسان جنوبي، كل اعتبارات تملك داريي ها و سرمايه اي استان در سال جاري را 247 ميلياردو 500 ميليون تومان دانست و تصريح كرد: از اين مبلغ تاكنون بالغ بر 27 درصد تخصيص يافته و بر اساس نرم هاي مشخص بين شهرستان هاي استان توزيع شده است.

وی اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری را یکی از مهمترین مطالبات مردمی در استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اخذ ردیف اعتباری مستقل برای اجرای این پروژه مهم ، امید است مسئولین امر به گونه ای برنامه ریزی کنند تا بتوان اين پروژه را از طريق سرمايه گذاري خارجي (فاينانس) به انجام رساند.

وي ادامه داد: با پيگيرهايي كه انجام شده اميد است در آينده اي نزديك اين پروژه به گونه اي كه داراي نمود اجتماعي

وي موضوع سرمايه گذاري و توسعه اقتصاد از طريق تقويت بخش خصوصي را از ديگر سرفصل هاي كاري در استان دانست و افزود: در اين زمينه نيز اقداماتي صورت گرفته اما به دليل ناآماده بودن برخي زيرساخت هاي استان هنوز كارهاي انجام نشده اي در اين زمينه وجود دارد كه بايد در جهت رفع اين مشكلات اقدامات جدي تري صورت گيرد.

استاندار خراسان جنوبي، ضمن بيان مشكلات و محدوديت هايي كه در حوزه منابع محدود آبي در استان وجوددارد افزود : ميزان بارندگي سالانه در استان كمتر از 100ميلي متر بوده و حتي از مقدار ميانگين كشوري نيز پايين تر است.

وي خاطر نشان ساخت: خشكسالي هاي متوالي و چند سال اخير نيز مردم و كشاورزان را با چالش هاي جدي مواجه ساخته است از اينرو مسئولين مربوطه مي بايست پيگيري هاي جدي درخصوص ارائه يك برنامه منسجم و كارشناسي شده در راستاي تامين آب استان با همكاري وزارت نيرو داشته باشند.

وي با بيان اينكه خشكسالي هاي چند سال اخير مردم استان به ويژه روستاييان و كشاورزان مناطق مرزي رابا مشكلات جدي مواجه ساخته است، افزود:بايد زمينه هاي ماندگاري و ثبات جمعيت در مناطق مرزي و روستاييان اين منطقه فراهم شود چرا كه حضور اين عزيزان در مناطق مرزي علاوه بر ايجاد امنيت از حاشيه نشيني و بروز بسياري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي خواهد كاست.

وي موضوع انتقال آب به استان را از ديگر مطالبات جدي و مهم استان دانست و تصريح كرد: برغم پيگيري ها و تلاش هاي جدي كه در اين زمينه صورت گرفته، تا اين لحظه هنوز برنامه اي مشخص ،كابردي و قابل اجرا از طرف وزارت نيرو به استان ارائه نشده است.

استاندارخراسان جنوبي گفت: در نشست كارگروه مركزي تبصره ماده 2 شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي كه در ستاد شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي كشور برگزار شد، مقرر گرديد به منظور كمك به معيشت مرزنشينان ماهانه 2 هزار ليتر سوخت به هر خانوار مرزنشين از قرار هر ليتر 1200 تومان براي فروش تعلق گيرد.

وي به يكسان سازي نرخ فروش سوخت سهميه اي براي مرزنشينان در استان هاي همجوار اشاره كرد و افزود: بعد از دفاعياتي كه در اين زمينه صورت گرفت مقرر شد نرخ فروش نفت سهميه اي اين عزيزان از 1200 تومان به 1005 تومان كاهش يابد كه كمكي شايان توجه در اين زمينه است.

وي ادامه داد: با پيگيري هاي جدي كه به انجام رسيد مبلغ 100ميليارد ريال اعتبار به منظور تمكيل اين پروژه مهم به استان تخصيص يافت و در حال حاضر اين مبلغ در خزانه استان موجود است.

وي اختصاص 8 ميليارد تومان اعتبار به منظور آبرساني به روستاها و مناطق مرزي استان را از ديگر مصوبات سفر دكتر نوبخت به استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: در حاليكه تنها 25 درصد از اين مبلغ به استان تخصيص يافته بود باپيگيري هايي كه انجام شد باقيمانده اين مبلغ نيز روز گذشته تخصيص يافته و در حال حاضر در خزانه استان موجود است.

خدمتگزار ،در بخش ديگري از سخنان خود معضل بيكاري را از ديگر مشكلات بسيار بزرگ و از خواسته هاي به حق مردم دانست و افزود: متاسفانه بيكاري در كشور و استان خراسان جنوبي به معضلي تبديل شده كه دولت يازدهم براي رفع اين مشكل نيز برنامه هايي به صورت كوتاه و بلندمدت در دست اجرا دارد.

مقام عالي دولت در استان، در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع افزايش اختيارات مديران استاني و استانداران اشاره كرد و ادامه داد: قطعاً اين امر لازمه رشد و توسعه اقتصادي استان ها خواهد بود.

خدمتگزار، خاطر نشان ساخت: با پيشنهادي كه به صورت كتبي از سوي چند نفر از استانداران به رئيس جمهوري تقديم شد ايشان نيز دستور صريحي مبني بر واگذاري و تفويض اختيارات به استانداران و مديران استاني صادر كردند.

وي با بيان اينكه اين امر مي تواند نقطه عطفي بر تسهيل و تسريع روند توسعه استان ها بشمار آيد، گفت: قطعاً اجرايي شدن اين امر مي تواند تا حد زيادي بسياري از مشكلات و مباحث را مرتفع ساخته و وابستگي اداري استان ها به مركز را تا حد زيادي كم كند.

وي خاطر نشان ساخت: قطعاً با افزايش اختيارات استانداران و مديران استاني و تفويض بسياري از اختيارات به آنها علاوه بر زمينه سازي براي تحقق شعار سال ،زمينه لازم براي اجرايي شدن و تحقق برنامه هاي دولت تدبير و اميد نيز بيش از پيش فراهم خواهد شد.

وي ادامه داد: با حضور در كميسيون اجتماعي دولت الكترونيك كه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، موضوع افزايش اختيارات مديران استاني و استانداران را به عنوان يكي از دستور كارهاي اين كميسيون مورد پيگيري جدي قرار داديم.

وي خاطر نشان ساخت: قطعاً افزايش اختيارات موجب افزايش سطح رضايتمندي و نيز رسيدگي سريعتر به درخواست ها و نيازمندي هاي آنان در سطوح مختلف خواهد شد.

استاندارخراسان جنوبي، در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلاتي كه براي سپرده گذاران در موسسه مالي و اعتباي ميزان ايجاد شده است اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به پيگيري هايي كه از طريق استانداران استان هاي خراسان جنوبي، شمالي ،رضوي و وزير اقتصاد و دارايي و نيز رئيس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي به انجام رسيده جايگزين مناسبي براي اين موسسه مالي واعتباري انتخاب شده كه در آينده اي نزديك معرفي خواهد شد.

خدمتگزار، با بيان اينكه مردم نگران سپرده هاي خود نزد موسسه مالي و اعتباري ميزان نباشند، گفت: قطعاً با تصميماتي كه در اين زمينه اخذ شده مقرر شده سپرده ي سپرده گذاران عزيز در يك برنامه زمان بندي مشخص و به مرور به حساب آنها واريز شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار