معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد:
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد گفت: تخلفات پژوهشی از مباحث عمده ای است که که با جدیت پیگیری می کنیم و در این زمینه لایحه ای نیز به مجلس ارسال شده است.
کد خبر: ۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰ 26 February 2015
به گزارش تابناک یزد، وحید احمدی، در جمع پژوهشگران رشته های مختلف دانشگاه یزد اظهار داشت: پراکنده کاری و تخلف در حوزه پژوهش شایسته نیست به ویژه اینکه در حوزه تخلفات پژوهشی جدیت بیشتری داریم و به دنبال تصویب قوانینی در این زمینه هستیم.

وی از معاونان و مسئولان حوزه پژوهشی دانشگاه ها خواست پراکنده کاری ها در حوزه پژوهش را به شدت ساماندهی کنند و از کسانی حمایت کنند که طرح پژوهشی سه ساله یا پنج ساله داشته باشند در غیر این صورت دانشجوی دکترا به این افراد داده نشود.

احمدی همچنین بر آمایش و پایش پژوهش در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: پژوهش ها باید بر اساس ظرفیت ها، ‌ نیازها و چالش های منطقه ای به دانشگاه ها واگذار شود به عنوان نمونه در استانی نظیر یزد موضوع آب و اقلیم در اولویت است یا در استانهای همجوار دریا و رودخانه بحث شیلات در اولویت است.

وی تصریح کرد: از این پس فقط در صورتی از طرح های پژوهشی حمایت می شود که آمایش و پایش شده انجام شده باشند و دانشگاه ها در این زمینه توجه کافی داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم همچنین با انتقاد از فعالیت برخی قطب های پژوهشی تصریح کرد: برخی از این قطب ها فعالیتی کاملا مشابه مراکز پژوهشی دارند که این قطب ها نیز باید ساماندهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست انقباضی برای انجمن ها و نشریات دانشجویی اظهار داشت: ما معتقد به ارتقای کیفیت هستیم زیرا بسیاری از نشریات دانشجویی یا انجمن ها فعالیت در خور توجهی ندارند اما ناچاریم بودجه ها را بین همه تقسیم کنیم.

احمدی عنوان کرد: به طور مثال سال گذشته دو میلیارد تومان به ۳۲۰ انجمن پرداخت شد که سهم کمی به هر یک از آنها رسید اما اگر تعداد انجمن ها کمتر بود، ‌ نقش حمایتی وزارت علوم از این انجمن ها پررنگتر می شد.

وی افزود: در حوزه نشریات دانشجویی نیز همین سیاست را داریم و تنها از نشریاتی حمایت خواهیم کرد که یا بین المللی هستند و یا در مسیر بین المللی شدن قرار گرفته اند.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر هزار نشریه دانشجویی در دانشگاه های کشور فعال است که تنها ۴۷ مورد از آنها بین المللی هستند که البته نیمی از آنها مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به پیشینه ای از این دانشگاه اظها رداشت: دانشگاه یزد از سال ۶۷ فعالیت خود را آغاز کرد اما به همت همکاران و اساتید دانشگاه، توانست خود را به دانشگاه هایی برساند که سالها پیش از دانشگاه یزد فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح اولیا با مطلوب خواندن شاخص های عملکرد دانشگاه یزد افزود: این دانشگاه ۱۴ هزار دانشجو و ۴۰۰ عضو هیئت علمی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار