برداشت محصولات سر درختی هلو و شلیل در حالی در مشگین‌شهر آغاز شد که با کمترین قیمت دلالان این محصولات را از باغداران خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 23 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی باغداران این منطقه ناراحت و نگران قیمت‌های پایین فروش محصولاتشان هستند که زیر هزار تومان این محصولات توسط دلالان خریداری شده در حالی که با قیمتی گزاف در بازار اردبیل و سایر شهرها این محصولات با رنگ و لعابی متفاوت‌تر به فروش می‌رسد.

در حالی باغداران مشگین‌شهری برداشت 60 هزار تن شلیل و هلو را با رنگ و بو و طعم خاص آغاز کردند که هنوز در قدم اول در تحویل به بازار میوه و تره‌بار محدود مشگین‌شهر با صف‌های طولانی و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شدند به طوری که برخی از باغداران حتی با فروش محصول خود نمی‌توانند هزینه‌های صرف شده را درآورند.

گلایه باغداران از فضای محدود میدان میوه و تره‌بار مشگین‌شهر است که به جای وسعت 15 هکتاری آن تنها در فضای 7 هزار و 600 متر مربع احداث شده در حالی که صف‌های طولانی برای عرضه محصول از سوی باغداران شکل گرفته که این خود جای تأمل دارد.

در حالی دلالان بازار میوه و تره‌بار شلیل و هلوی باغداران مشگین‌شهر را به نرخ زیر هزار تومان خریداری می‌کنند که نرخ این محصول در بازار در شهرهای مختلف بالای چهار تا 6 هزار تومان است.

باغداران از مسئولان شهرستان و استان خواستند تا با ایجاد فضایی مناسب در راه‌اندازی واحدهای فرآوری، سردخانه و نگهداری فنی نسبت به تخلیه و بارگیری مجدد محصولات سردرختی در مشگین‌شهر تدبیری مناسب بیندیشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار