سرپرست موکب سنگرسازان بی سنگر استان کرمانشاه گفت: موکب بزرگ سنگرسازان بی سنگر باهدف مقابله با استکبار لبیک گویان آماده خدمت گذاری به زائرین اربعین در کربلا شدند.
کد خبر: ۷۸۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ 30 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رضا باغ نی در نشست خبری موکب بزرگ سنگرسازان بی سنگر در کرمانشاه، اظهار داشت: موکب ما وابسته به هیچ ارگان و سازمانی نیست و پنج سال سابقه دارد. ظرفیت ما در ابتدا محدود و روزانه پذیرای ۱۵۰۰ نفر بود، ولی امروز این ظرفیت به تعداد بی شماری افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال به لطف خدا ۲۰ تا ۴۰ ملیون نفر از سراسر جهان برای اربعین حسینی در کربلا حضور خواهند داشت، افزود: ما ابتدا موکب‌ها را ساماندهی کردیم که شامل کمیته‌های گوناگونی میشود، کمیته خدمات رسانی، کمیته حراستی، کمیته خواهران، فرهنگیان، رسانه‌ای و یک سیستم اداری مالی تهیه کردیم و از ۱۵ مهر ماه در کربلای معلی خیابان جمهوری پذیرای زائرین هستیم.

سرپرست این موکب از ظرفیت اسکان روزانه ۳ هزار نفر در شهر کربلا و توزیع ۱۲ هزار دست غذا در مجموع سه وعده، خبر داد و گفت: موکب سنگرسازان بی سنگر امام حسن مجتبی (ع) خاص این امام بزرگوار است و بخاطر گردان رزمی مهندسی بچه‌های جبهه و جنگ کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس به اسم امام حسن مجتبی علیه السلام و به عشق شهدای رزمی مهندسی کرمانشاه بدون گرفتن هیچ گونه کمکی از ارگان‌ها و به یاد شهدای نامدار‌ی همچون شهید ابراهیم رستمی و شهید باقری که همچنان از کتب و جزوات آن‌ها در دانشگاه‌ها در حال تدریس است نام گذاری شد.

باغ نی اذعان داشت: این موکب از ظرفیت ۵۰۰ به لطف و یاری خداوند به ۳ هزار نفر اسکان عادی و هزار نفر اسکان اضطراری ارتقا پیدا کرد وبخش‌های جانبی خاصی دارد، علی رغم اسکان و ارائه خدمات دیگری مانند خدمات خبازخانه و ایستگاه‌های صلواتی که بخش‌های مختلفی را پوشش میدهد حتی میان وعده‌ها را هم تامین میکنند.

 

به گفنه ی این مسئول: خدمات دیگر همچون خیاط خانه، مهدکودک، درمانگاه تخصصی مجهز به داروخانه و پزشکان متخصص که حتی دسترسی به این پزشکان شاید در حالت عادی مشکل باشد، اما به لطف امام حسین علیه السلام همه مردم از هر قشری در این مجموعه خدمت میکنند پزشکانی همچون جواد جودکی و محمدی فوق تخصص چشم در این مجموعه حضور دارند. ظرفیت درمانگاه و داروخانه‌ها را به حدی بالا بردیم که بیمارستان امام سجاد که یک بیمارستان لبنانی واقع در عراق است از ما درخواست کمک در این امور میکند.

 وی تصریح کرد: بخش فرهنگی موکب ما شامل نمایشگاه‌هایی با عنوان جهادِ ما که دستاورد بچه‌های انقلابی است، نمایشگاه جهاد اقتصادی، فرهنگ مدیریت جهادی بوده و ان شاالله امسال با هدف معرفی فرهنگ غنی عزاداری مردم کرمانشاه با اجرای تعزیه که مخصوص مردم شهرمان است همراه است و به صورت گسترده شامل ۳ نمایش خواهد بود که رسانه‌ای میشود؛ یک دسته بزرگ عزاداری ۲۰ هزار نفری داریم که شب اربعین در حرم سیدشهدا و بین الحرمین است.

سرپرست موکب سنگرسازان بی سنگر خاطر نشان کرد: موکب‌های دیگری همچون موکب بهداشت و محیط که ۱۵۰ چشمه حمام برای استحمام زائرین در نظر گرفته شده و به صورت کاملا استرلیزه خواهد بود؛ در رابطه با آب خوراکی هم آب منطقه را در آن قسمت که موکب ما مستقر است شیرین کردیم.

 باغ نی با بیان این مطلب که اربعین یک سفر معنوی است و نباید به سیاحت تبدیل شود تشریح کرد: مجموع اسکان در این ۱۰ و یا ۱۵ روز تقریبا بین ۱۰ تا ۳۵ هزار نفر است و توصیه ما به زائران این است که: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با جهاد اقتصادی و اقتصاد ملی و رونق ملی، تا جایی که ممکن است از خرید اجناس در عراق خودداری شود ارز را از کشور خارج نکنیم، زیرا اکثر اجناس ایرانی است و در داخل کشور موجود است.

 وی در ادامه گفت: زوار ایرانی از مردم عراق طلب خوراکی‌های ایرانی میکنند و آن‌ها از این موضوع به شدت دلگیر هستند ما برای رفع این تداخل فرهنگی به تعدادی از آن‌ها پخت غذا‌های ایرانی یاد دادیم و از آن‌ها نیز پخت غذای عراقی را یاد گرفتیم که دیگر با این نا ملایمتی‌ها رو به رو نشویم.

رضا باغ نی در پایان ابراز کرد: برای رفع دغدغه اموال زائران در رابطه با وسایلی که به همراه دارند ما یک امانت داری با ظرفیت ۵ هزار قطعه در نظر گرفتیم، کمیته‌ی رسانه‌ای ما مشکل نبود اینترنت را با همکاری شرکت همراه اول با نصب شبکه وای فای حل کرد، در بحث امنیت و فرهنگ ما فقط پذیرای ایرانیان در موکب‌ها خواهیم بود مگر اینکه مورد خاصی پیش بیاد که غیر ایرانی در موکب ما حضور پیدا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار