مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: پس از تعطیلی6 معدن بیتومین در استان ایلام، مجددا راه‌اندازی و فرآوری «بیتومین» در ایلام عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 05 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام، وجیه الله جعفری گفت: بعد از اتمام مطالعات پهنه‌های معدنی و مشخص شدن میزان ذخایر قطعی 6 معدن بیتومین تعطیل شده، احداث واحد فرآوری ماده بیتومین در ایلام عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بیش از 98 درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند که به دلایلی فرایند اکتشاف و استخراج آنها به صورت علمی صورت نگرفته و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شده است.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: با تشکیل شورای تخصصی در جهت شناسایی مشکلات و رفع موانع آنها هستیم.

 جعفری ادامه داد: سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی را با هدف حمایت از طرح‌های اکتشافی و تهیه و تجهیز ماشین آلات معادن، سه برابر افزایش داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از عمده مشکلات معادن، عدم اکتشاف سیستماتیک برای تعیین ذخیره بوده و یکی از اهداف این تیم انجام مطالعات پهنه‌های اکتشافی و ایجاد واحدهای فرآوری است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران استفاده مناسب از پتانسیل‌های مواد معدنی استان ایلام مانند گچ و آهک از طریق راه اندازی کارخانه‌جات فرآوری و تولید محصول توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی را از اولویت‌های کارگروه احیا و فعال سازی معادن تعطیل دانست و از ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی سازمان ایمیدرو برای اجرایی شدن این برنامه خبر داد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار