سرمایه گذاران ترکیه با شهردار پارس آباد دیدار و در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های شهری گفت و گو کردند.
کد خبر: ۷۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 11 August 2015

به گزارش ایرنا، شهردار پارس آباد در این نشست گفت: این شهر برای سرمایه گذاری از قابلیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

احمد داداشی افزود: احداث ترمینال بزرگ مسافربری در زمینی به مساحت دو هکتار ، تکمیل تفرجگاه ساحلی در جوار رودخانه ارس ، ساخت مجتمع بزرگ تجاری خدماتی با وسعت عرصه یک هزار متر مربع و اعیانی چهار هزار متر مربع در مجاورت ساختمان شهرداری ، توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و نیز احداث کارخانه بازیافت پسماندهای شهری از جمله پروژه های مهم شهرداری است که شرکت های بخش خصوصی داخلی و خارجی می توانند در این طرح ها سرمایه گذاری کنند.
وی با بیان این که در حال حاضر روزانه حدود 130 زباله خانگی در شهر پارس آباد و در مجموع بیش از 200 تن پسماند شهری در منطقه مغان تولید می شود ، ادامه داد: احداث کارخانه بازیافت زباله از نیازهای اساسی این شهر است.
به گفته وی ، برای دفن اصولی و بهداشتی زباله شهری زمینی به مساحت شش هکتار در 50 کیلومتری پارس آباد در نظرگرفته شده است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی دقیقی برای راه اندازی این سایت انجام شده و تحقیقات و مطالعات دقیق و گسترده ای توسط یک تیم مطالعاتی درباره مدیریت پسماند زباله از چند سال قبل در قالب طرح جامع پسماند شهر پارس آباد توسط بهترین کارشناسان به صورت علمی و کارشناسی به انجام رسیده است.
وی اجرای طرح جامع توسعه شهر را نیاز جدی و اساسی پارس آباد دانست و افزود: این طرح که مورد موافقت استانداری نیز قرار گرفته مبنای توسعه شهر در 20 سال آینده خواهد بود و با عملیاتی شدن آن تمام برنامه ریزی های عمرانی ، سرانه های خدماتی و توسعه معابر بر اساس آن شکل خواهد گرفت.
داداشی اظهار کرد: شهرداری پارس آباد از شرکت های خارجی که قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارند با تمام توان حمایت و استقبال می کند.
او با اعلام این که شرایط و بستر لازم برای همکاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در طرح های خدماتی و تفریحی و تجاری مهیاست گفت: مشارکت و همکاری شرکت های خارجی در طرح های شهرداری علاوه بر توسعه و عمران شهر به ایجاد فرصت های جدید شغلی کمک خواهد کرد.
'رمضان ایکی کات' ، عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ 'آسکون' ترکیه نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهرستان پارس آباد گفت: ما علاقمند هستیم در زمینه های مختلف در پارس آباد سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان این که شرکت آسکون از بزرگترین هلدینگ تخصصی در خاورمیانه و اروپاست ، افزود: در صورت فراهم بودن فرصت های همکاری مشترک و انجام توافق مشکلی در تامین اعتبار برای سرمایه گذاری نخواهیم داشت.
به گفته وی ، شرکت آسکون با چهار هزار کارمند و 350هزار نفر کارگر در حوزه های مختلف فعالیت می کند.
وی ادامه داد: این شرکت هلدینگ دارای برند معتبر و شناخته شده و شرکت های اقماری است که تاکنون در کشورهای مختلف اروپایی و آسیای مرکزی سرمایه گذاری کرده است.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و ترکیه افزود: مسائل و همکاری های اقتصادی و تجاری در تعمیق این اشتراکات و رونق روابط دو کشور بسیار تاثیرگذار است.
او با بیان این که اقتصاد ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپا وضعیت خوبی دارد، بیان کرد: افزایش همکاری ها و روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه از سیاست های خوب ترکیه است.
'ارشان پولات' ، رییس هیات مدیره شرکت erpo group ترکیه ، یوسف خوش طینت عضو اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه نیز در این جلسه حضور داشتند.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7121/6018

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار