فرمانده یگان ویژه انتظامی استان همدان گفت: خبرنگاران با انعکاس صحیح و بی کم و کاست اخبار موجب افزایش آگاهی مردم از مسایل روزمره می شوند.
کد خبر: ۷۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 11 August 2015
فرمانده یگان ویژه انتظامی استان همدان گفت: خبرنگاران با انعکاس صحیح و بی کم و کاست اخبار موجب افزایش آگاهی مردم از مسایل روزمره می شوند.

به گزارش ایرنا؛سرهنگ محمد مراد حسن آبادی  در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز همدان اظهار کرد: اطلاع رسانی صحیح از ناحق شدن حقوق افراد جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران با انتشار اخبار درست و مطلع کردن مردم از حق و حقوق شهروندی سدی در برابر ظالمان ایجاد کرده و نمی گذارند حقوق مستضعفان و ضعفا پایمال شود.

وی رسانه را برای جامعه به عنوان یک رحمت تعبیر کرد و گفت: لغزش قلم خبرنگار تبعات جبران ناپذیر زیادی به همراه دارد چون رسانه ها مخاطب فراوانی دارند به این منظور اثر گذاری آن نیز بسیار زیاد است.

فرمانده یگان ویژه همدان اضافه کرد: با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی و تبادل اخبار در کمترین زمان بنابراین باید درست و دقیقترین اخبار را به مردم منعکس کرد.

سرهنگ حسن آبادی اضافه کرد: یگان ویژه همدان رویکرد تعاملی با رسانه ها را دنبال می کند و بنا به پیشنهاد رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی بزودی اتاق فکر رسانه و پلیس یگان ویژه به این منظور در این مجموعه راه اندازی می شود.

وی با ذکر اینکه باید قدردان امنیت موجود در جامعه بود اظهار کرد: برای هر فعالیتی حتی نگارش خبر و اطلاع رسانی هم امنیت لازم است که در این راستا عوامل انتظامی و دیگر نهادهای امنیت ساز تلاش های زیای را انجام می دهند.

فرمانده یگان ویژه انتظامی استان همدان اظهار کرد: در سالهای اخیر رویکرد یگان ویژه ناجا از ضربتی به اجتماعی تغییر کرده است.

سرهنگ حسن آبادی اظهار کرد: این مجموعه دارای پشتوانه عظیم مردمی بوده بر این اساس یگان ویژه هیچگاه مقابل مردم قرار نگرفته بلکه در برابر تعداد معدود هنجارشکن با قدرت ایستادگی و با آنها با جدیت برخورد کرده است.

وی افزود: پلیس به منظور جلوگیری از بروز چالشهای اجتماعی به سمت علمی شدن پیش رفته تا قبل از پیشگیری هر نوع ناهنجاری را پیش بینی کرده و برای رفع آن به صورت علمی طرح ارائه دهد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز اظهار کرد: جایگاه و رتبه قلم و پیامرسانی به قدری والا بوده که در قرآن کریم به اهمیت آن اشاره شده است.

اکبر بهاروند افزود: پیام خداوند برای مخلوقات نیز از طریق پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) منعکس شد که این امر نشان از اهمیت رسالت پیام رسانی است.

وی اضافه کرد: پیام خداوند برای مخلوقات همان هدایت بشر به سوی رستگاری است که این پیام از زبان پیامبران الهی به بشریت منتقل شد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان افزود: از طرفی اهمیت خبر رسانی به قدری بالا بوده که آنرا افضلتر از خون شهدا برشمرده اند چون قلم عالم و خبرنگار مروج راه رستگاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بهاروند گفت: با توجه به اینکه خبرنگاران در جامعه اسلامی منتظر ظهور امام عصر (عج) فعالیت می کنند باید نگاه ارزشی و مقدس به حرفه خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسیری را که خبرنگاران میهن اسلامی پیش گرفته اند مغایر با رسانه های غربی است و رسانه های بیگانه تاکنون به علت فرافکنی و انتشار اخبار دروغ نتوانسته اند وجهه ی مثبتی برای خود ترسیم کنند.

وی افزود: تمامی اهل قلم باید زیر لوای ارزشهای مورد تاکید اسلام فعالیت خود را پیش برده و بدانند که خون شهدا ناظر بر اعمال، رفتار و کارهای آنان است.

وی تصریح کرد: چنانچه خبرنگاران به این حرفه به عنوان یک شغل نگاه کنند بطور حتم نگاه مادی بر آنها چیره شده و احتمال بی توجهی به ارزشها بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: نگاه صرف مادی به فعالیت خبرنگاری خطر لغزش قلم خبرنگار را بیشتر کرده و موجب قرار گرفتن آن در مسیر ناصحیح و اشتباه می شود.

وی به تشریح نقش مثبت و سازنده تعامل پلیس با رسانه ها پرداخت و گفت: شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و بی کم کاست پلیس البته با در نظر گرفتن خطوط قرمز می تواند در پیشگیری از بسیاری از آسیبها موثر باشد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان اضافه کرد: رسانه و خبرنگار می تواند به عنوان بازویی برای پلیس باشد که با آگاه سازی، رویکرد مردم نسبت به پلیس را تغییر دهد.

وی اظهار کرد: رسانه می تواند با آسیب شناسی چالش های موجود در جامعه یار و یاور پلیس در حل و پیشگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی باشد.

بهاروند افزود: برخی از پلیس یک چهره خشن و ضربتی را متصور هستند در حالیکه باید با استفاده از ابزار رسانه این موضوع را برای مردم تبیین کرد که این رویکرد پلیس مختص متخلفان و مجرمان است.

وی با ذکر اینکه نباید از خبرنگاران گریزان بود گفت: باید با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و تشکیل اتاق فکرها خطوط قرمز ناجا را ترسیم کرده و از توان بالقوه رسانه برای پیشبرد اهداف درون سازمانی بهره گرفت.

وی اضافه کرد: رسانه ها در زمان بروز بحران و چالشهای اجتماعی می توانند با مدیریت خبر و انعکاس صحیح اخبار امنیت روانی در جامعه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: ممانعت از مصاحبه و انتقال اخبار موجب جوسازی و انعکاس ناصحیح اخبار در جامعه شده که بطور حتم ادامه این روند تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار