این مراسم که قرار بود با همکاری شورای اسلامی شهر رشت برگزار گردد متاسفانه نتوانست سیاست های خاص پیش بینی شده برگزارکنندگان آن را به دنبال داشته باشد و تنها نماد اشتراک برگزاری این مراسم را می توان در تقدیرنامه های صادره با مهر امضاء رئیس شورا و شهردار رشت مشاهده کرد .
کد خبر: ۷۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 11 August 2015
تابناک گیلان: دیروز در حالی مراسم نکوداشت روز خبرنگار توسط شهرداری رشت برگزار شد که حاشیه هایی را در بر داشت.

بنا بر این گزارش ، این مراسم که در ابتدا با سطح کیفی قابل قبولی برگزار گردیده بود اما بنا به دلایلی با گذشت زمان کنترل اجرای برنامه از دست بانیان آن خارج شد تا جایی که در پایان مراسم صحنه هایی را رقم زد و با حاشیه هایی همراه بود .

این مراسم که قرار بود با همکاری شورای اسلامی شهر رشت برگزار گردد متاسفانه نتوانست سیاست های خاص پیش بینی شده برگزارکنندگان آن را به دنبال داشته باشد و تنها نماد اشتراک برگزاری این مراسم را می توان در تقدیرنامه های صادره با مهر امضاء رئیس شورا و شهردار رشت مشاهده کرد .

شاید حائز اهمیت ترین نکته خبری این مراسم را بتوان عدم همراهی و حضور شورانشینان در این مراسم عنوان کرد که با توجه به اتفاقات اخیر فی مابین شورا و شهرداری ، پیام آن پرواضح است . اینکه برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران و رسانه های مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بدون حاشیه و جریان سازی رسانه ای در صحن علنی شورا به همت کمیسیون فرهنگی شورا ، می تواند ارتباط معناداری با عدم حضور اعضای شورای اسلامی شهر در مراسم موازی با شهرداری داشته باشد را باید بصورت جداگانه ای تحلیل کرد که در این مقال نمی گنجد.

از نکات قابل تامل دیگر در این مراسم ، نارضایتی عضو رسانه ای شورای اسلامی شهر از روند برگزاری این مراسم بود که مطمئنا در روزهای آتی بازتابهای گسترده ای را بدنبال خواهد داشت .

عضو رسانه ای شورای اسلامی شهر رشت که عدم حضور خود را در همایش تجلیل از خبرنگاران که به همت استانداری گیلان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات ، توهین به خبرنگاران عنوان کرده بود حال باید منتظر ماند و دید آیا برگزاری چنین مراسم تشریفاتی شهرداری با اهداف خاص، رضایت این عضو شورا را در پی داشته است .

عدم حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم و خوشحالی به ظاهر وصف ناپذیر برخی افراد ، ذهن هر بیننده ای را به خود جلب می کرد که گویا جشن استیضاح شهردار در حال برگزاری است . در هر صورت شورانشینان با عدم حضور خود در کنار شهردار ، پیش آگهی خوبی را برای روزهای آتی شهردار قاطع شهر رشت رقم نخواهد زد و شاید برگزار نکردن بدون ارزیابی فنی چنین مراسمی توجیه پذیر تر می بود .

اعضای شورای اسلامی شهر نشان داده اند بر سر مطالبات به حق مردم با هیچ احدی وارد معامله نخواهند شد و منافع شهر منافع آنهاست و خواست مردم خواست آنها.

لازم به ذکر است شورانشینان در اقدامی تحسین برانگیز در حین برگزاری مراسم تشریفاتی تجلیل از خبرنگاران که به نوعی خود ارزیابی عملکرد سازمانی وی تلقی می شد فرصت را غنیمت شمرده و با حضور در یک مراسم معنوی و با تجدید پیمان با آرمانهای انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی ( ره) و امام خامنه ای ( مدظله العالی) در مهدیه رشت که به همت حزب موتلفه اسلامی و مرکز فرهنگی دینی شباب اهل الجنه برگزار گردید یکبار دیگر ثابت قدمی خود را ثابت کردند .

حال باید منتظر ماند و دید شهرداری رشت که با تکیه بر افراد معدود حاشیه ای خود، که این چنین نقشه راه شهر رشت را با پایمال کردن حقوق مردم به تصویر کشیده و مردم را در جایگاه پاسخگویی قرارداده است ! و هر روز بر منتقدان راستین خود می افزاید ، در روزهای آتی پاسخ سوالات اعضای شورای اسلامی شهر رشت را با چنین رویکرد و برنامه ریزی خواهد داد؟ یا جشن استیضاح شهردار رشت در همین جا ختم می شود و همچون گذشته شهردار بدون خداحافظی شهر رشت را ترک خواهد کرد .

رشت پرس/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار