معاون پيشگيري دادگستري يزد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: از مجموع شکایات با موضوع توهین، تهدید و ضرب و جرح که به دستگاه قضايی وارد می‌شود، تنها 24 یا 25 درصد منجر به محکومیت می‌شود.
کد خبر: ۷۴۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 05 May 2019

«محمد حسین رحیمی زاده» در نشست مسئولان قضائی استان با مدیر کل و معاونین صدا و سیماي يزد، اظهار كرد: اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می‌گیرد که چنانچه برنامه‌هایی هدفمند در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم ساخته شود، بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه پیام های هدفدار پیشگیرانه به مردم، گفت: ارائه آموزش های مستقیم و غیرمستقیم در برنامه های پرمخاطب تلوزیونی، ترویج هنجارپذیری و قانونمداری در قالب سوژه‌های جذاب و مخاطب پسند بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تصریح کرد: کار بر روی فرهنگ ترافیک و همچنین بررسی فنی تصادفات و علت شناسائی موضوعات مرتبط و برنامه سازی جذاب در این زمینه از درخواست‌های دستگاه قضائی است.

وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد برای برنامه سازان سوژه‌های خوبی یافت می‌شود که می‌توان از آن در آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم استفاده نمود و این آمادگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد برای تسهیل این امر وجود دارد.

رحیمی زاده، اشتراک کارهای انجام شده در سایر استانها و بهره گیری از این ظرفیت مشترک را به عنوان پیشنهاد مطرح و بيان کرد: در بسیاری از استانها راجع به موضوعات مختلف تولیدات سمعی و بصری خوبی تهیه و پخش شده است که به نظر می رسد استفاده از این تولیدات هم صرفه‌جويی مالی به دنبال دارد و هم از نظر زمان و فرصت شرایط خوبی را دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار