کد خبر: ۷۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 09 August 2015
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از آمادگی این واحد برای دفین شهدای گمنام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا امیر تیموری در نشست صمیمی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک فرا رسیدن هفدهم مرداد و روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید محمود صارمی را گرامی داشت.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در زمان مدیریت میرزاده افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به‌ویژه گیلان با افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکترا مواجه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: اکنون واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور از نظر وضعیت زیان‌دهی خارج شده است.

وی ادامه داد: واحد رشت نیز تا سال 92 جزو واحدهای زیان‌ده بوده و از سال گذشته نه‌تنها زیان‌دهی نداشته بلکه در جهت سوددهی و انجام امور زیربنایی گام برداشته است.

امیرتیموری از راه‌اندازی آزمایشگاه‌همکار استاندارد برای نخستین بار در گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و گفت: تاکنون این پروژه 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریور امسال افتتاح می‌شود.

به گفته وی، این آزمایشگاه با استقرار تجهیزات پیشرفته در راستای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای نهاد دانشجویی در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتتاح آزمایشگاه تخصصی چای برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر برنامه‌ها در سال جاری عنوان کردو

وی تصریح کرد: به منظور رشد و توسعه علمی گیلان، نخستین مرکز رشد در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین با بهره‌گیری از منابع طبیعی با همکاری دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری در استان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پروژه مذکور در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد، یادآور شد: مرکز رشد در ساختمان ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد گیلان واقع در کیلومتر هفت جاده رشت‌ ـ لاکان مستقر می‌شود.

*حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تجاری سازی دانش است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه این دانشگاه در حال تجاری‌سازی دانش و داشته‌های خود است افزود: در این راستا با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی برای خروج از تکیه بر درآمدهای شهریه به سمت تجاری سازی محصولات خود در پیش است.

وی تولید علم بالا در دانشگاه آزاد اسلامی را یک ظرفیت برای کشور دانست و گفت: در این راستا بودجه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت تحقیقاتی و نیاز استان برای سیاست‌های کلان استان و کشور صرف می‌شود.

امیرتیموری با بیان اینکه اکنون باید مردم عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را در زندگی خود حفظ کنند، ادامه داد: برای تحقق این امر باید رابطه صنعت و دانشگاه را تنگاتنگ کنیم.

*اعلام آمادگی تدفین شهدای گمنام در واحد رشت
وی به تدفین دو شهید گمنام در واحد لاهیجان اشاره و برای تدفین شهدای گمنام در واحد رشت اعلام آمادگی کرد.

این مسئول اضافه کرد: در این راستا با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نشست برگزار و تصمیمات مختلفی اتخاذ شده است.

به گفته وی، در نشست مذکور تصمیماتی مانند ایجاد یادمان شهدا و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و ملی بر اساس ضوابط و مأموریت‌های دانشگاه بررسی شد.

امیرتیموری مشارکت بنیاد حفظ آثار درباره مستندسازی نقش دانشگاه آزاد اسلامی در دفاع مقدس، مشارکت در برگزاری بهینه درس آشنایی با دفاع مقدس در دوره‌های ضمن‌خدمت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، اختصاص بخشی از کتابخانه مرکزی دانشگاه به آثار دفاع مقدس و... را از دیگر تصمیمات نشست مذکور برشمرد.

به گفته وی، نتیجه مطالعه درباره مکان‌یابی برای احداث یادمان شهدا در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ایثار و شهادت را یکی از اسوه‌های پایداری نظام دانست و گفت: این امر ما را بر آن داشت تا در تمام برنامه‌ها همواره به یاد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشیم.

*طرح تجمیع 2 طرحی مفید برای دانشگاه آزاد اسلامی است
وی با اشاره به گذشت دو ماه از اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، این طرح را بسیار مفید ارزیابی کرد.

امیرتیموری افزود: با اجرای طرح تجمیع دانشگاه که بر اساس مشورت و خرد جمعی و تشریک مساعی سازمانی با درایت هوشمندانه میرزاده در سراسر کشور اجرا شد، با تکیه بر نیروها و ظرفیت‌های موجود در واحدهای دانشگاهی و برای انجام امور مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح تجمیع 2 با توجه به بررسی انجام شده توسط جمعی از متخصصان ضمن پرهیز از موازی‌کاری‌ها، سالانه حدود 90 میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی به همراه دارد که در شرایط فعلی برای دانشگاه بسیار مفید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بهترین مسیر چابک‌سازی، استفاده بهینه از نیروها، مدیریت هزینه‌ها و کاهش بروکراسی اداری در دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای طرح تجمیع 2 بود را در تحقق اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی موثر دانست.

وی به برگزاری جشنواره محیط زیست در گیلان اشاره کرد و گفت: این جشنواره سال آینده در گیلان برگزار می‌شود.

امیرتیموری با بیان اینکه اکنون دانشگاه آزاد اسلامی 30 درصد بار علمی کشور را به دوش می‌کشد، از دانشگاهیان خواست تا مقالات خود را با قیمت‌های بالا برای انتشار به مجلات بی‌کیفیت کشورهای همسایه ندهند.

وی با اشاره به اینکه این مجلات بی‌کیفیت خارجی با اخذ هزینه‌های بالا بین 200 تا 500 دلار برای انتشار مقالات دانشجویان ایرانی از آنها پول دریافت می‌کنند، گفت: این پول‌ها صرف گروه‌های تروریستی داعش می‌شود.

این مسئول با اشاره به جمع‌بندی هسته‌ای، آن را یکی از دغدغه‌های دانشگاهیان خواند و خاطرنشان کرد: در گذشته آموزش عالی کشور دچار آسیب شد و امیدواریم از نتایج این توافق همه بهره ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار