سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید دارد که مخاطب یک خبرنگار یک ملت است و گاهی تاثیر یک خبر بر روی میلیون‌ها انسان مشاهده می شود.
کد خبر: ۷۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 08 August 2015

گودرز صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به اینکه در یک گفتگوی دو جانبه ضروری است دقیق و واضح کلام و مفاهیم منتقل شود، اضافه کرد: در گفتگوی بین خبرنگار با مخاطب خود، در واقع مخاطب خبرنگار یک ملت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینای جوامع هستند، بیان داشت: در بین اقشار مختلف اجتماع خبرنگاران آزاده ترین قشر هستند و حتی در بسته ترین جوامع نیز خبرنگاران آزاده ترین و جسورترین اقشار جامعه به شمار می آیند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید به اینکه تحقق رسانه به عنوان رکن چهارم دمکراسی می تواند سایر ارکان را از زوال بازدارد، تصریح کرد: اگر رسانه آزاد در جامعه مورد بی توجهی باشد آن جامعه رو به زوال خواهد بود و اضمحلال آن چندان دور از ذهن نیست.

صادقی در تشریح شکل تعامل مدیران دولتی با رسانه ها تاکید کرد: اگر مدیری ریگی به کفش نداشته و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد نه تنها از خبرنگار هراسی نخواهد داشت بلکه خود به استقبال خبرنگار خواهد رفت.

وی معتقد است خبرنگاران می توانند خدمات صادقانه دستگاه های اجرایی را به شکل مطلوب انعکاس دهند و عملکرد دستگاه ها را با وضوح بیشتر در اختیار توده های مردم قرار دهند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید دارد که خبرنگار با روشن بینی خود این توان را دارد که از فساد و تباهی دستگاه دولتی ممانعت کند و با وجود خبرنگاران آزاد، مصلح و منصف نیاز به حراست به حداقل میزان خود می رسد.

این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی نحوه اطلاع رسانی و خبردهی در استان اردبیل متذکر شد: انشا نادرست مهمترین مشکل خبرنگاران در استان و حتی به شکل عمومی است.

وی انشای نادرست در رسانه و ناتوانی مدیر در اعلام نظرات خود را مشکل اصلی در بروز چنین مسائلی دانست و اضافه کرد: در صورتی که متنی صحیح نوشته شود و نظرات به شکل مناسب انعکاس یابد با مشکل مواجه نخواهیم شد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در عین حال یادآور شد: برخی مدیران نیز در انعکاس افکار و عقاید خود درست عمل نمی کنند و در این میان ما نیازمند بازسازی نحوه اطلاع رسانی از سوی این دو قطب هستیم.

وی با تاکید به ضرورت انعکاس اخبار و گزارشات مستند به استنادات قانونی و اعلام نظرهای رسمی عنوان کرد: در عین حال اگر خبرنگاران از مراجع رسمی اطلاعات نمی گیرد و از اشخاص حقیقی استفاده می کنند نیز ضروری است اخبار مستند انتقال یابد.

به گفته صادقی اگر تحلیلی بر یک موضوع نگارش شده و یا گمانه است باید به طور مشخص به مخاطب انعکاس داده شود که این متن یک گمانه از سوی خبرنگار است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید به بیان دقیق اخبار و بیان جمله به جمله آن اضافه کرد: ضروری است مدیران نیز به این مهم توجه داشته باشند.

وی معتقد است اگر جریان اطلاعاتی به شکل صحیح در اختیار جامعه قرار گیرد بسیاری از مفاسد در جامعه را می تواند به حداقل برساند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار