کارشناس معاونت حقوقی نهادریاست جمهوری گفت:پنجمین محصول معاونت حقوقی نهادریاست جمهوری درقالب جدیدترین نسخه سامانه قوانین ومقررات جمهوری اسلامی ایران مجهز به تصاویر به زودی راه‌اندازی می‌شو‌د.
کد خبر: ۷۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 07 August 2015

سرور مهتری طاهری اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکنون ۱۵ کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در استان‌های مختلف برگزار و در این رابطه کارگاهی برای دست‌اندکاران دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

وی سامانه ملی قوانین و مقررات کشور را مهمترین محصول تدوین و تنقیح قوانین و مقررات دانست و افزود: این سامانه‌ای بر خط است و تمام قوانین و مقررات ایران از ابتدای قانونگذاری با آغاز مشروطیت از سال ۱۲۸۵ تاکنون را در خود جانمایی کرده است.

مهتری طاهری بروز بودن اطلاعات موجود درسامانه قوانین و مقررات را از مهمترین  وجه تمایز این سامانه با سایر سایت‌های مشابه عنوان و بیان کرد: به محض اینکه قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد متن آن بر روی سامانه قرار می‌گیرد.

وی در دسترس بودن و سهولت برای یافتن قوانین و مقررات و تفکیک آن بر اساس اعتبار را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد و بیان کرد: کارشناسان حقوقی بر اساس اراده قانونگذار قوانین ناسخ و منسوخ را از هم جدا کردند و این سامانه برای تمام افراد از جمله مجریان، دانشجویان کاربرد دارد.

مهتری طاهری با اشاره به استقبال دور از انتظار کاربران این سامانه گفت: در این راستا نهاد معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری ۴ محصول را ارائه داده و سامانه قوانین و مقررات، آشنایی با متون منقح، لوح جامع قوانین و مقررات به صورت آفلاین و سامانه تلفن همراه قوانین و مقررات را طراحی و راه‌اندازی کرده است.

وی از راه اندازی جدیدترین روش سامانه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: محصول پنجم نیز با قابلیت نرم افزاری پیشرفته تر به صورت گنجاندن تصاویر و مقررات در این سامانه در دستور کار است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار