وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت تدبیر و امید صداقت با مردم و شفاف سازی مسائل محوریت دارد.
کد خبر: ۷۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 06 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی صبح پنج شنبه در شورای اداری استان اردبیل با اذعان به اینکه دولت روحانی با شعار احیای اخلاق، نجات اقتصادی و تعامل با جهان به انتخابات آمد، اضافه کرد: تلاش دولت در این دو سال بر این بوده تا هر وعده ای به مردم می دهد عملی سازد.

وی تاکید دولت را اعتماد سازی برای مردم عنوان کرد و افزود: دولت بر این اعتقاد است که طوری رفتار کند تا مردم دولت را از آن خود بدانند و نه در زبان بلکه در عمل همراه مردم باشد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات صداقت با مردم ار اصل محوری دانست و تصریح کرد: بر همین اساس رئیس جمهور در سفرهای استانی خود پروژه های موجود را بررسی کرده و در صورتی که اجرای آن خارج از توان دولت باشد قول اجرا را طرح نمی کند.

واعظی حفظ ارزش ها را در این دولت محوری داست و وحدت ملی را اساس موفقیت کشور عنوان و اضافه کرد: ما نیاز به وحدت ملی داریم و ساز و کار دولت در راستای تحکیم این وحدت بوده است.

وی با اذعان به تاکید دولت به تعامل بین سه قوه، اظهار داشت: هر چند بین سه قوه ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما روابط بین سه قوه در این دولت در بهترین حالت بوده است و هر سه قوه افتخار دارند که زیر نظر رهبری اداره می شوند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات سامان دادن اقتصاد و تحول در روابط خارجی را دو عنصر مورد تاکید دولت نامید و عنوان کرد: این دولت هیچ گاه بنا نداشته خود را معطوف به مسائل گذشته کند و توان خود را برای کارهایی که می تواند انجام دهد متمرکز کرده است.

این مسئول کنترل تورم، ارز و خروج از رکود را سه موفقیت دولت دانست و اضافه کرد: علاوه بر این توجه به اشتغال با پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله موضوعات مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

به گفته واعظی در سایه تلاش های صورت گرفته روابط با کشورهای مختلف بهبود یافته و هر چند ایران کشوری است که به دلایل مختلف از جمله موقعیت ژئو پلتیک نمی تواند منزوی شود اما روابط ما به چند کشور محدود شده بود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات توسعه تعامل با کشورهای مختلف را از دستاوردهای این دولت دانست و بیان داشت: بر اساس این تعاملات تصویر ایران در دنیا به تصویری که در شان نظام مقدس ما است نزدیک می شود.

وی افزود: این موفقیت موجب شده امروز حتی اگر غرب و رژیم صهیونیست پول خرج کنند تا چهره ایران مخدوش شود، به خواسته خود دست نیابند.

واعظی به اشاره به امنیت دایر در کشور جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز اگر فداکاری ها و تلاش ها نبود داعش کشور ما را نیز تهدید می کرد و با این وجود نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه به قدرت های جهانی ثابت شده است که برای مبارزه با داعش کشورها به ایران نیاز دارند.

وی کشور ایران را بازیگری مقتدر در منطقه توصیف کرد و گفت: اینکه برای حمایت از کشورهای مختلف از جمله عراق و سوریه ایران از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد نشانه اقتدار این کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موفقیت مذارکات هسته ای را ستودنی دانست و تصریح کرد: حقوق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شده است و ما به دنبال توافقات نهایی هستیم.

واعظی اظهار داشت: تحریم یک کشور مایه افتخار هیچ کشوری نباید باشد و با توافقات پایه های تحریم شکسته است و آنچه امروز حاص شده به جد مورد توجه است.

این مسئول در عین حال در خصوص درخواست ها و اظهارات مسئولان استان اردبیل در زیر ساخت های ارتباطی ادامه داد: اردبیل استانی است با چهره های شاخص در تمامی حوزه ها و زحمات مردم این استان برای تثبیت مکتب شیعی ستودنی است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در خصوص راه اندازی دیتا سنتر به ضرورت تخصیص زمین از سوی راه و شهرسازی استان تاکید کرد و از اعلام آمادگی این وزارت خانه برای راه اندازی این مرکز در صورت تخصیص زمین خبر داد.

وی خواستار پیگیری ایده پوشش تلفن همراه در روستاهای بالای ۵۰ خانوار به درخواست یکی از نمایندگان استان شد و اظهار داشت: خواهش ما از مدیران مربوطه پوشش جاده های استان است.

به گفته واعظی در استان اردبیل ۱۷۸ روستا اینترنت دارند و تا پایان امسال پوشش ۷۱۸ روستا نیز برنامه ریزی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام آمادگی در خصوص حمایت توسعه روابط استان با جمهوری آذربایجان و ترکیه تصریح کرد: در این خصوص تیمی به بیله سوار و اصلاندوز اعزام کردیم تا مشکلات را بررسی کنند.

وی به وضعیت مطلوب سرمایه گذاری در این استان طی سال گذشته اخیر اشاره و اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان انجام شده و امسال هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال نیز انجام می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار