رهبرانقلاب در حرم امام رضا(ع):
تحمل سختی ها در زمان جنگ منجر به آن شد که صاحبان فکر و ایده به فکر افتاده و وابستگی نظامی به بیگانه را تغییر دادند و هم اکنون وضع جمهوری اسلامی ایران از نظر امکانات نظامی و دفاعی از همه کشورهای منطقه بهتر و بالاتر است
کد خبر: ۷۲۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 21 March 2019

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: به کوری چشم دشمنان، تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد و تحت فشار دیگران قرار نخواهیم گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائرین و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز از سال 1398  سخنرانی کردند و به بیان شرایط کشور در سال پیش‌رو و دورنمای کشور پرداختند.

مهم‌ترین فرازهای بیانات ایشان بدین شرح است:

 

*به تقویت بنیه دفاعی ادامه خواهیم داد

*از تحریم نباید بنالیم، از تحریم‌کنندگان هم توقعی نیست

* امروز همه مسئولین قبول کرده‌اند، دشمن در حال جنگ اقتصادی با ماست

*دشمن را شکست خواهیم داد اما این کافی نیست

* ما باید علاوه بر شکست دشمن بازدارندگی ایجاد کنیم

*اروپایی‌ها عملا از برجام خارج شده‌اند، کانال مالی هم که می‌گویند به شوخی شبیه‌تر است، این شوخی تلخی است

*سیاستمدارهای غربی در باطن وحشی‌اند

*من به بدی دولت سعودی سراغ ندارم، هم فاسد است هم مستبد. در آنجا پایگاه هسته‌ای می‌سازند ایرادی ندارد چون وابسته و متعلق به آنها است. البته من ناراحت نیستم؛ آنجا در دوران نه چندان دور به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.

 

رهبر معظم انقلاب در ابتدای این دیدار فرمودند: میلاد حضرت میلاد پیشوای عدالت و امیر همیشه مومنان در طول تاریخ حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) که نوروز حقیقی است را تبریک می گویم.

ایشان ضمن تبریک نوروز به عنوان آغاز سال هجری شمسی ایرانی، با اشاره به ایام اعتکاف فرمودند: این ایام را به دل های نورانی معتکفین تهنیت و تحیّت عرض می‌کنم و امیدوارم رحمت و تفضل الهی و اجابت پروردگار عالم به عنوان صحیح معتکفین ما شامل حال همه ملت ایران و به خصوص جوانان شود.

مطالعات برای اداره کشور با درآمدهای غیرنفتی شروع شده است / باید به کلی از کمک های غربی چشم بپوشیم / تقویت توان دفاعی را ادامه می‌دهیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای در مورد مسائل سال جاری و برخی‌ اظهار نظرهای غیر واقعی، فرمودند: من معتقدم سال ۱۳۹۸ به توفیق الهی سال فرصت ها امکانات و گشایش است و نه تهدیدها. البته کسانی که اظهار نظر دیگری کرده و تهدید به رخ این و آن می کشند، دانسته یا ندانسته تحت تاثیر رجزخوانی دشمنان ملت هستند.

رهبر معظم انقلاب گفتند: دشمنان این ملت علاوه بر آنچه که در واقعیت انجام می‌دهند، جنگ روانی و اظهار نظر و رجزخوانی هم می‌کنند و این رجز خوانی ها باید همان طور که هست دانسته شود.

ایشان خاطرنشان کردند: دشمنان در مورد سال ۹۷ هم رجز خوانی داشته و سعی می‌کردند دل مردم ایران را خالی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: یکی از احمق های درجه یک آمریکایی در سال ۹۷ گفته بود که ما اگر از برجام خارج شویم، در خیابان های ایران شورش اتفاق می‌افتد و مردم نان هم نمی توانند بخرند البته یکی دیگر از همین احمق های درجه یک هم اعلام کرده بود که کریسمس سال ۲۰۱۹ در تهران گرفته می شود.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای فشار به ملت ایران اضافه کردند: هم تحریم می‌تواند برای ما تجربه باشد و هم مشاهده نقص ها و ضعف‌ها؛ البته این امر می‌تواند برای مدیریت سال‌های بعد کشور فرصت باشد.

ایشان فرمودند: تحریم می‌تواند فرصت باشد زیرا تجربه نشان داده که کشورهایی که از منابع طبیعی مانند نفت برخوردار هستند هر وقت درآمدهای آنها از ناحیه این منابع کاهش پیدا کرده است به فکر اجرای اصلاحات اقتصادی افتاده و انگیزه پیدا می‌کنند تا خود را از وابستگی نجات دهند.

رهبر انقلاب اظهار داشتند: هم اکنون در سطوح دولتی و تحقیقاتی و دانشگاهی مطالعات وسیعی شروع شده تا اداره کشور با درآمدهای غیرنفتی را بررسی کنیم چرا که تا وقتی درآمدهای نفتی به وفور در اختیار باشند مسئولین دولتی و دیگران به فکر اصلاح اقتصادی کشور نخواهند افتاد.

ایشان خاطرنشان کردند: در سال‌های دفاع مقدس، قدرتهای شرقی و غربی بهترین امکانات جنگی را در اختیار صدام قرار دادند اما دست جمهوری اسلامی بسته بود و حتی سیم خاردار هم به ایران نمی فروختند. تحمل سختی ها در زمان جنگ منجر به آن شد که صاحبان فکر و ایده به فکر افتاده و وابستگی نظامی به بیگانه را تغییر دادند و هم اکنون وضع جمهوری اسلامی ایران از نظر امکانات نظامی و دفاعی از همه کشورهای منطقه بهتر و بالاتر است.

رهبر انقلاب تاکید کردند: به کوری چشم دشمنان، تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد و تحت فشار دیگران قرار نخواهیم گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار