کد خبر: ۷۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 05 August 2015
آستارا - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت : با تمامی ویلا سازی ها و هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در استان در چارچوب قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت شعبانپور روز چهارشنبه در جریان بازدید از منطقه توریستی حیران آستارا در جمع خبرنگاران افزود : به خاطر اهمیت موضوع قبل از ابلاغ بخشنامه های ستاد مرکزی معاون اول رییس جمهوری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، استاندار گیلان در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آنها اقدامات لازم را با همکاری دستگاه های ذیربط آغاز کرده است .

وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های تنظیم شده از سوی استانداری گیلان دستگاه های اجرایی پیش از ساخت و سازهای غیرمجاز برخوردهای قانونی را با متخلفان انجام می دهند ، اضافه کرد : از تمامی استان های کشور تقاضا برای ویلاسازی در گیلان وجود دارد ولی اگر در مقابل این تقاضاها ایستادگی نشود در جریان این برخورد نمی توانیم موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های هادی از سرعت خوبی در سطح روستاهای گیلان برخوردار است ، اظهار کرد : در اجرای طرح هادی از میانگین کشوری عقب بودیم که در نهایت با اختصاص اعتبار لازم اجرای این طرح ها سرعت گرفت.

شعبانپور با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح هادی در صورت تعیین زمین با کاربری مورد نظر شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی نخواهیم بود ، بیان کرد : در تلاش هستیم با جامه عمل پوشاندن به این امر، افراد مختلف خارج از محدوده طرح هادی روستاها را به درون روستا ها جذب کنیم .
وی با اشاره به ارائه آموزش و فرهنگ سازی در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی گفت : قانون گذار در برابر هیچ بی قانونی سکوت نمی کند.
وی با اشاره به فراهم بودن عرصه برای فعالیت های مجاز ، ادامه داد : اگر کسی بدون مجوز و پروانه اقدام به ساخت و ساز کند در چارچوب قانون برخورد می شود.
در جریان این بازدید از منطقه حیران قباد افشار رییس سازمان امور اراضی کشور ، کاظم پالیز دار مشاور معاون اول رییس جمهوری ، محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بهزاد انگورج معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی حضور داشتند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 40 هزار هکتار اراضی ملی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار