استاندار اردبیل از صدور مجوز سرمایه گذاری توسط دستگاه های ذیربط این استان طی یک روز خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 05 August 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اردبیل گفت: هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی ذی ربط استان اقدام کرده و بیش از یک روز معطل شده است.
وی افزود: برخی افراد خارج از چارچوب ها و فرآیندهای تعریف شده موجود اقدام کرده و یا تقاضاهایی دارند که عملی نیست و از این رو در زمینه دریافت مجوزهای لازم به مشکل می خورند.
استاندار اردبیل عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در ابتدا گیرهایی داشتند که طی 20 ماه گذشته به تدریج برطرف شد و همچنان مسایل کوچکی وجود دارد که پیگیر رفع آنها نیز هستیم.
او اضافه کرد: استراتژی اصلی حمایت از سرمایه گذاری و به خصوص بخش خصوصی می باشد و در این راستا رفع موانع تولید شاه بیت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری می باشد که تا کنون نیز در این مسیر گام های مهمی برداشته شده است.
خدابخش بیان کرد: در این راستا نیز طی جلسه ای با مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بانکی و بخش خصوصی استان اردبیل قوانین رفع موانع تولید را مرور خواهیم کرد تا در این زمینه شفاف سازی شود.
وی گفت: تسهیلاتی که تا کنون به واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان پرداخت شده به دلیل بزرگی مبلغ خارج از اختیارات استانی بوده اما با این حال به طور مرتب پیگیر وضعیت آنها هستیم.
استاندار اردبیل در ادامه اظهار کرد: در زمینه محل هزینه کرد تهسیلات بانکی باید بررسی دقیقی صورت گیرد و انحراف های احتمالی گزارش شود.
خدابخش همچنین با اشاره به تصویب نرخ جدید سود بانکی توسط شورای پول و اعتبار، به نظارت بر نحوه محاسبه نرخ تمام شده پول و سود تاکید کرد و خواستار بررسی موارد خارج از مصوبات دولت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه از ثبت 816 فرصت شغلی در سامانه رصد این اداره کل طی سال جاری خبر داد.
حسین منوری گفت: 326 فرصت شغلی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و 241 مورد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ثبت شده، همچنین 114 مورد توسط صندوق کارآفرینی، 75 مورد توسط علوم پزشکی، 43 مورد توسط بهزیستی و 17 مورد توسط جهاد کشاورزی استان اردبیل در سامانه ثبت شده است.
وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته یک هزار و 140 میلیارد ریال بود که تا امروز یک هزار و 40 میلیارد ریال طرح به بانک های عامل معرفی و 575 میلیارد و 200 میلیون ریال آن پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: در فاصله دو جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان 14 طرح اشتغالزا با ظرفیت ایجاد 124 شغل به بانک های عامل معرفی شده که از میان آنها پنج طرح تایید و به عقد قرارداد منجر شد.
منوری مجموعه پرداخت های بانک های ملی، رفاه کارگران و سپه را 27 میلیارد و 750 میلیون ریال عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار