دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال یزد:
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد گفت: این شورا در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، گام‌های موثر و ارزشمندی برداشته است و باید با تشکیل منظم جلسات و پیگیری امور به کار خود ادامه دهد.
کد خبر: ۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 05 August 2015
به گزارش تابناک یزد "جمال قضاوتی" در نشست اعضای شورا ی حفظ حقوق بیت المال استان یزد ابراز تأسف از تأخیر در برگزاری جلسات این شورا گفت: دو جلسه این شورا به دلایل خاصی از جمله همزمانی با جلسات دیگر در استان لغو و به زمان دیگری موکول شد که نباید اجازه داد این گونه اتفاقات تکرار شود.

وی تصریح کرد: عمل به وظیفه و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی مستلزم تشکیل منظم جلسات و بررسی دقیق موضوعات وارده به شورا و همدلی و همراهی اعضای این شوراست.

"محمد رضا حداد" معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد نيز در ادامه به تشریح مصوبات شورای مرکزی حفظ حقوق بیت المال پرداخت و گفت: اهتمام در اجرای مصوبات گامی ارزنده در پیشبرد اهداف شورا است.

وي افزود: 14 مصوبه در کمیته عالی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور منابع طبیعی و اراضی ملی که در تاریخ 25 اسفند سال قبل در دادستانی کل کشور تشکیل شد كه از اهم این مصوبات این است که باید به طور مستمر و با جدیت جلسات شوراهای استانی حفظ حقوق بیت المال تشکیل و بر اجرای مصوبات و حسن انجام آن نظارت شود.

وی اظهار كرد: از دیگر مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در استان‌ها بر تشکیل کمیته نظارت و عملیات، متشکل از نمایندگان دستگاه‌های متولی تأکید دارد که باید با نظارت بر کلیه اراضی تحت پوشش از هر گونه تخلف بلافاصله با هماهنگی دادستان مربوطه برخورد و از ادامه تخلفات جلوگیری و نسبت به اعلام اقدامات خلاف انجام شده به قید فوریت اقدام كنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: از جمله مصوبات کمیته، بر تهیه بانک‌های اطلاعاتی و شناسنامه ای از اراضی خاص تأکید شده است که باید تحت نظارت و کنترل باشد و حفاظت و نظارت مستمر شود .

وی همچنین ابراز كرد: کلیه دستگاه‌های متولی و دارای اختیار در صدور مجوز برای اراضی در اعطای امتیازات و مجوزها باید در رعایت کامل ضوابط دقت كنند و از سوی کمیته ی شوراها در زمینه ساخت و تغییر کاربری نیز نظارت دقیق و مستمر صورت گيرد و از خدمت‌رسانی به اراضی و مستغلات غیر مجاز و متخلف اکیداً خودداری شود.

معاون دادستان یزد ادامه داد:  کلیه نهادها و سازمانها متولی حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی در عرصه محیط زیست و تغییر کاربری های غیر مجاز متمرکز و در جلوگیری از وقوع جرم با جدیت و قاطعیت به وظایف قانونی خود عمل كنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات، شهرداری‌ها نیز باید نسبت به اجرای آرای کمیسیون ماده 100 اهتمام جدی داشته باشند و از دریافت جریمه آرای قلع و قمع اجتناب کنند.

این مقام قضايی مصوبات شورا را تکلیف همه اعضاء خواند و گفت: کلیه دستگاه‌ها باید در پیشبرد این دستور العمل‌ها قاطعیت و جدیت داشته باشند تا به نحو احسن اجرایی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار