مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: تکریم سالمندان گرامی داشت ارزش های انسانی است و تاثیر بسیار مهمی در آموزه های تربیتی فرزندان دارد که در آینده با والدین سالمند با احترام برخورد کنند.
کد خبر: ۷۲۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 02 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عهدیه طهماسبی اظهار داشت: یکی از نکات ریز تربیتی که در جامعه ما باید به دقت مورد توجه قرار گیرد نحوه رفتار با سالمندان است که در خانواده، مدرسه و رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای آسیای شرقی در مدارس یک روز از ماه فرزندان موظف به شستن پای پدر یا مادر خود می شوند و یا اینکه اگر والدین از یک کارمند مبنی بر بی توجهی به اداره شکایت کنند آن کارمند کسر حقوق می شود که این امر نشان از اهمیت و توجه این کشورها و فرهنگ سازی در راستای حفظ کرامت های انسانی افراد است.

وی افزود: بدون شک همه ما اگر طول عمر یابیم روزگاری دوران کهنسالی را طی خواهیم کرد و بر اساس آموزه های دین مبین اسلام نیز تکریم سالمندان بسیار مورد توجه و تاکید است.

وی گفت: خوشبختانه در استان ایلام به دلیل فرهنگ غنی پایبندی به خانواده معمولا کسی والدین خود را به خانه سالمندان نمی سپارد و خانواده ها شخصا از والدین خود نگهداری می کند اما در برخی مواقع شرایطی به وجود می آید که افراد مجبور به سپردن افراد کهنسال به خانه سالمندان هستند که در این شرایط نیز به عنوان فرزند وظیفه دارند تا به طور مرتب به آنان سرکشی کنند و دل آنها را شاد کنند.

وی اظهار داشت: برخی افراد با توجه به عطوفت انسانی که در وجودشان می باشد در روز گرامی داشت مادر به خانه سالمندان ایلام مراجعه کردند که این حرکت آنان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و از نظر اجتماعی نوعی رفتار انسانی بسیار ارزشمند محسوب می شود.

طهماسبی گفت: افراد باید بدانند که لازم نیست برای افراد سالمند حتما هدیه ای آورده شود همین که با نوع خدمتی به آنان و سرکشی از این افراد یادی از آنها شود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از آرایشگران زنانه در یک حرکت خداپسندانه به همراه شاگران خود به صورت رایگان به ارایه خدمت به این افراد سالمند پرداخت./ح

ایرنا

 

اخبار استان ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار