رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیروان:
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیروان گفت: مرحله بیس (پایه) و آسفالت پروژه در دست اقدام است و تا پایان سال این پروژه را به بهره برداری می‌رسانیم.
کد خبر: ۷۱۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 26 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ایجاد محور سرتنگ به لومار در این روزهای منتهی به پایان سال و با توجه به حجم بالای گردشگرانی که این ایام به شهرستان سیروان سفر خواهند کرد، از اهمیت و اولویت مضاعفی برخوردار است. 

اما ترمیم نشدن مسیر سرتنگ به لومار، موجی از انتقاد را به دنبال خود داشته است. اهمیت و ترمیم راه‌ها و نگهداری از وضع موجود که وظیفه اصلی راه و شهرسازی و در کنار آن شهرداری‌ها است، نیازمند اهتمام جدی است. مسائلی از قبیل نقص فنی وسایل نقلیه، مشکلات مربوط به گرد و خاک در فصل تابستان و گل و لای در فواصل زمستان نیز به مشکلات و دغدغه‌های مردم نیز اضافه شده است.

طول این پروژه 1800 متر است که با احداث آن چندین پیچ پرحادثه در این محور حذف خواهد شد.

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اظهار داشت: این پروژه 600 متر معارض پیدا کرده است، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین‌آلات توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی افزود: علائمی که در راه‌سازی باعث تخریب جاده‌ها می‌شود، رطوبت آب است؛ این در حالی است که 30 سانتی متر از زمین را آب فرا گرفته است و با توجه به رانش زمین، این اتفاقات به دیگر مشکلات راه‌ها اضافه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: قرارداد این پروژه 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در صورت تخصیص اعتبار، ما خواهان سرعت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه‌ها در کل استان خواهیم بود.

در همین رابطه، زکریا سلیمانی رئیس اداره راه و شهرسازی سیروان نیز بیان کرد: در مسیر سرتنگ به لومار یک واریانت در حال احداث داریم که بالغ بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: مرحله پایه و آسفالت پروژه در دست اقدام است و تا پایان سال این پروژه را به بهره‌برداری می رسانیم.

رئیس راه و شهرسازی سیروان خاطرنشان کرد: خاکی بودن 2 کیلومتری مسیر سرتنگ به لومار مسیر دسترسی موقت پروژه است و پیمانکار با جدیت تمام مشغول اتمام این طرح و پروژه است./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار