مدیر کنترل کیفیتی شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در تفت پیشرفته‌ترین سیستم گندزدایی کشور را داریم و هیچ گونه آلودگی میکروبی در شبکه وجود ندارد.
کد خبر: ۷۱۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 25 February 2019

ابراهیم علیدوست مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه آب تفت از دو منبع تامین می‌شود گفت: آب انتقالی زاینده رود و مابقی از چاه‌های داخلی تفت که متوسط شوری یا EC آب انتقالی در حدود ۵۰۰ و EC چاه‌های خود تفت در حدود ۱۲۰۰ بوده که پس از ترکیب این دو آب با توجه به مصرف شهری EC تقریبا در بازه ۸۰۰ تا ۸۵۰ بوده که این عدد هم در محدوده مجاز و هم در محدوده مطلوب است.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به توزیع آب انتقالی در سطح شهر افزود: این باور که مردم فکر می‌کنند EC آب در یک منطقه ۵۰۰ و در منطقه دیگر ۱۲۰۰ است بسیار غلط است چرا که ما سعی کرده ایم با مدیریت شبکه، آب انتقالی زاینده رود به صورت یکنواخت در منبع‌های آب سطح شهر پخش شود.

ابراهیم علیدوست تصریح کرد: خوشبختانه در شهر تفت پیشرفته‌ترین سیستم گندزدایی کشور را داریم و به صورت روزانه کلر سنجی و آزمایش‌های میکروبی صورت می‌گیرد و هیچ گونه آلودگی میکروبی در شبکه وجود ندارد.

وی باتوجه به نشست سفره‌های آب زیر زمینی بیان کرد: کیفیت آب در سطح‌های مختلف متفاوت بوده و هرچه به لایه‌های پایین‌تر می‌رسیم از کیفیت آب کاسته می‌شود و به دلیل خشکسالی‌های طولانی امروز دچار این مشکل هستیم و تنها راه جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی مدیریت مصرف آب توسط مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار