مدیر جامعه الزهرا(س):
مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت در گرو دو بال علم و عمل است، گفت: روحانیت شیعه همواره در میادین علم و جهاد پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۷۱۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 22 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید محمود مدنی در کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن و روایات اظهار کرد: سعادت دنیا و آخرت در گرو دو بال علم و عمل است و روحانیت شیعه در طول تاریخ در هر دو عرصه پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: تاریخ این گلگون کفنان به خون خضاب کرده در صفحات نورانی کتاب شهداء الفضیله علامه امینی منعکس شده که شرح حال ۱۳۰ عالم برجسته و مرجع دینی است که در راه اسلام جان خودشان را تقدیم کرده‌اند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه پیشتازی روحانیت در عرصه علم و عمل و ایمان و جهاد و شهادت در آمارهای شهدای روحانی به چشم می‌خورد، گفت: ۴۳۰۰ شهید روحانی ۸ سال دفاع مقدس افتخار حوزه علمیه هستند و بنا به نسبت جمعیتی، روحانیت ۵ برابر همه گروه‌های اجتماعی شهید تقدیم انقلاب کرده است.

حجت الاسلام مدنی بیان کرد: پیشتازی روحانیت شیعه در میادین علم و جهاد در فرصت‌هایی مانند این همایش تجلی کرده؛ شهدای مدافع حرم و روحانیون در این مسیر با نهایت اخلاص جان شیرین را فدای حقیقت جاوید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همه این شهدا از دامن پاک مادران فداکار و مخلص به جبهه رفته‌اند و به مقام عظیم شهادت نائل شده‌اند، گفت: جامعه الزهرا(س) به ‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه خواهران عهد کرد که خاستگاه و تربیت‌کننده بانوان در حوزه علم و جهاد و ایمان و شهادت باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار