استاندارایلام:
استاندار ایلام گفت: فرمانداران توزیع اعتبارات را با رویکرد اجرای پروژه‌های اولویت‌دار مدیریت کنند.
کد خبر: ۷۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 04 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست توزیع اعتبارات استان، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌های 10 گانه استان باید با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، امسال توزیع اعتبارات را با رویکرد اتمام پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی استان امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال است و در هزینه کردن این میزان اعتبارات، فقط شاخص جمعیت لحاظ نشده و مواردی دیگری نیز مدنظر بوده است، تصریح کرد: فرمانداران به‌عنوان روسای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان باید تلاش کنند با توجه به محدودیت منابع استانی رایزنی لازم را برای جذب اعتبارات ملی انجام دهند تا سرعت اجرای طرح‌ها دو چندان شود.

مروارید بر ایجاد توازن اعتباری تأکید کرد و گفت: توزیع اعتبارات باید به‌گونه‌ای باشد که سهم هر شهرستان به‌تناسب موقعیت و اهمیت لحاظ شود و با محدودیت منابع درآمدی و تعدد بسیار زیاد پروژه‌های در دست اجرا و نیمه‌تمام روبروست و فرمانداران باید توزیع اعتبارات را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه فرمانداران با نظارت مستمر بر اجرای پروژه‌ها هزینه کرد آن را به‌دقت بررسی کنند تا از اعتبارات موجود به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری و زمینه تکمیل برخی از طرح‌های اولویت‌دار در دست اجرا را فراهم کنند، تصریح کرد: بخش‌های «ماژین» و «زردلان» از توابع شهرستان‌های «دره‌شهر» و «چرداول» از مناطقی هستند که با محرومیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند که باید به‌طور ویژه در توزیع اعتبارات موردتوجه قرار گیرند.

مروارید اجرای طرح آزادراه کرمانشاه - مهران را از برنامه‌های دولت در این استان به‌منظور تقویت و ارتقای سطح ایمنی راه‌های مواصلاتی اعلام و تصریح کرد: در تلاشیم تا از طریق مجوز کمیسیون ماده 215 اختصاص اعتبار برای این طرح را از منابع ملی اخذ کنیم.

وی بر ایجاد مسیر جدیدی از سمت استان لرستان به دره‌شهر، آبدانان و دهلران از محل کمیسیون 215 تأکید کرد.

استاندار ایلام در ادامه به طرح گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان اشاره و اظهار کرد: سه هزار میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده و با بهره‌برداری از آن‌ها در هفته دولت، ایلام ازنظر شاخص گازرسانی رتبه نخست کشور را کسب می‌کند.

مروارید به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در استان اشاره کرد و افزود: موافقت ایجاد چهار واحد مرغداری توسط شرکت کوثر و یک گاوداری پنج هزار رأسی توسط بنیاد مستضعفان و جانبازان جلب شده که باید مسئولان ضمن تأمین زمین موردنیاز احداث این مراکز، امکانات و برنامه‌ریزی لازم برای سرعت بخشی در اجرای آن‌ها را انجام دهند.

وی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد چراکه هر میزان در استان برای این موضوع اعتبار در نظر گرفته شود برابر آن اعتبار ملی اختصاص می‌یابد که این مهم منجر به رونق تولید و افزایش برداشت محصولات کشاورزی خواهد شد.

مهندس «شاپور پولادی» معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران مردم را به شرکت در طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی برای بهره‌مندی از تسهیلات روستایی ترغیب کنند.

وی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها با اولویت‌بندی و با رویکرد طرح‌هایی که دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند، صورت می‌گیرد تصریح کرد: نوسازی ساختمان‌های اداری باید تنها در موارد ضروری صورت گیرد و از هزینه کردن منابع در مسیرهای غیرضروری خودداری شود.

«سید اسکندر صیدایی» رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست گفت: ابلاغ فرمانداران به‌عنوان روسای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها صادرشده و سهم هر شهرستان نیز بر اساس الزامات، اولویت‌ها، جهت‌گیری‌ها و توانمندی‌های بودجه مشخص‌شده است.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم در شورای برنامه‌ریزی خود را به سطوح واقعی تعمیم دهیم به‌طوری‌که اعتبارات در جایگاه قانونی خود هزینه شده تا برنامه‌ها عملیاتی شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید سیستمی باشد و همه اجزا و عناصر کلیدی در یک تعامل دقیق، هدفمند، قانونی و روشن باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار