نماينده ولي فقيه در وزارت جهادكشاورزي:
نماينده ولي فقيه در وزارت جهادكشاورزي با تاكيد بر اين كه كشاورزي نبايد در هيچ كجاي كشور تعطيل شود، خواستار بهره‌گيري از روش‌هاي نوين و علمي در اين بخش شد و گفت: ايران تا 15 سال آتي به يكي از قطب هاي مهم كشاورزي منطقه تبديل خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 31 January 2019

آيت الله «سيد رضا تقوي» طي سخناني در همايش فرهنگ و مديريت جهادي كه در آستانه چهلمين سالكرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي از سوي سازمان جهادكشاورزي يزد برگزار شد، با اشاره به 20 نكته مهم مديريتي از سخنان مديران موفق جهان بحث مديريت را بسيار مهم دانست و گفت: بدون شك پيشرفت ملت‌ها نتيجه عملكرد موفق مديران شايسته و لايق بوده است كه تاكيد اسلام نيز هميشه بر شايسته سالاري است.

وي با بر شمردن خصوصيات و ويژگي‌هاي مديريت جهادي افزود: يك مدير جهادي در عمل پركار، كم هزينه، پيشتاز در عمل، مستضعف‌گرا و داراي چنان شخصيتي است كه به مديريتش اعتبار مي‌دهد.

آيت الله تقوي در ادامه سخنانش با بيان اين كه بخش كشاورزي با بهره‌گيري از مديريت جهادي در مسير خوبي در حال حركت است و با بهره‌گيري از شيوه‌هاي علمي و نوين به موفقيت هاي بسيار بزرگي دست يافته است و انشاء الله تا 10 الي 15 سال آينده به يكي از قطب هاي مهم كشاورزي منطقه تبديل خواهد شد.

وي با بيان اين كه كشاورزي در هيچ كجا نبايد تعطيل شود و با فرهنگ‌سازي در بين مردم بايد به كشاورزي كمك كرد؛ اظهار كرد: روش‌هاي سنتي امروز ديگر جوابگو نيست و بايد از روش‌هاي نوين و علمي بهره گرفت و با توسعه و تقويت كشت‌هاي كم آبخواه و پر بازده از جمله كشت‌هاي گلخانه اي بخصوص در مناطق مستعد، كشاورزي را پيش برد.

«سيد جمال سجادي پور» رييس سازمان جهادكشاورزي استان يزد نيز در اين همايش با ارائه گزارشي كوتاه از وضعيت بخش كشاورزي استان گفت: رويكرد كشاورزي استان صرفه جويي در مصرف آب با توسعه كشت محصولات كم آبخواه و متراكم و استفاده از آب مجازي در توليد محصولات دامي است چناچه هم اكنون در توليد بيش از 450 هزار تن محصول سبزي و صيفي گلخانه اي و بيش از 385 هزار تن محصول دامي كه 52 درصد از توليدات بخش كشاورزي استان را شامل مي شود تنها 5 درصد آب بخش كشاورزي مصرف شده است.

وي با اشاره به سرانه توليد بعضي از محصولات دامي در استان و مقايسه آن با كشور گفت ما در يزد با وجود محدوديت هاي اقليمي و كمبود آب توانسته ايم در بسياري از مواد پروتيني ازجمله شير ، گوشت مرغ ، تخم مرغ و غيره نه تنها نياز استان را تامين كنيم؛ بلكه به استانهاي همجوار نيز صادر نماييم بنابرين ما مي توانيم و قطعاً با اقدامات جديد از جمله دانش محور كردن برنامه ها و فعاليت ها مي توانيم در اكثر محصولات كشاورزي در سراسر كشور به خود كفايي برسيم.

حجت الاسلام والمسلمين موسوي نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان يزد هم با ارائه گزارشي از حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان موفقيت بخش كشاورزي استان را نتيجه روحيه جهادي مسئولين و كاركنان اين بخش و همچنيين همراهي و همدلي آنها با يكديگر دانست

گفتني است؛ در پايان اين همايش از 27 نفر از كاركنان نمونه بخش كشاورزي با اهداء لوح تقدير تجليل بعمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار