سرپرست فرمانداری یزد تأکید کرد:
سرپرست فرمانداری یزد با بیان این که ارتقا شهر به شهری هوشمند، خلاق و مبتکر، ملاک برنامه‌‌ریزی‌های توسعه‌ای این شهر است، گفت: مسئولان در آستانه چهل سالگی انقلاب نواقص را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند.
کد خبر: ۷۰۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 29 January 2019

«احمد ترحمی» در ادامه نشست خبری فرمانداران استان که به منظور اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، اظهار کرد: ورود به دهه پنجم را نماد بالندگی انقلاب اسلامی است.

وی فرمانداری مرکز استان را مجری سیاست‌های دولت دانست و افزود: فرمانداری بیانگر نقش افکار عمومی در مدیریت رو به توسعه جامعه است.

سرپرست فرماندار یزد در ادامه بیان شفاف دستاوردهای و عملکرد انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته را ضروری دانست و گفت: توجه به نواقص و تلاش برای رفع آنها را یکی از ضرورت های اجرایی مسئولان و دست اندرکاران است.

ترحمی با بیان این که یزد به عنوان شهرستان مرکزی در استان بیش از 65 درصد جمعیت استاد دارالعباده را در خود جای داده است، تصریح کرد: جمعیت شهرستان یزد قبل از انقلاب حدود 220 هزار نفر و الان بیش از 600 هزار نفر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی یزد قبل از انقلاب حدود 55 هزار نفر و الان به 45 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان این که شرایط عمومی یزد بعد از انقلاب رشد توسعه‌ای مناسبی نسب به قبل از انقلاب داشته است، گفت: بیمه شدن 143 هزار نفر، صدور سه هزار و 291 پروانه صنعتی با اشتغال 100 هزار نفر و صدور 567 پروانه معدنی با اشتغالزایی بیش از 12 هزار نفر، از جمله اقدامات انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان یزد است.

سرپرست فرمانداری یزد در مورد زیرساخت های این شهرستان، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ضریب نفوذ تلفن ثابت در یزد 333 هزار و ضریب نفوذ تلفن همراه 499 هزار و 821 مشترک است.

ترحمی بخش دیگری از سخنان خود مدیریت حوزه سیاسی را یکی از مهمترین وظایف فرمانداری در سطح شهرستان دانست و بیان کرد: در حال حاضر 31 حزب و گروه رسمی و 48 تشکل و سازمان مردم نهاد در سطح شهرستان یزد فعالیت می‌کنند.

وی تلاش برای ارتقا جایگاه یزد را از دیگر رسالت‌های جدی فرمانداری عنوان کرد و ادامه داد: جذب توریسم و ارتقای وضعیت یزد به عنوان مقصد اول و دوم گردشگران خارجی و داخلی از جمله مهمترین اولویت‌های اجرایی توسعه یزد است.

این مسئول یزد را میراث جهانی دانست و بیان کرد: ارتقای یزد به شهری هوشمند، خلاق و مبتکر در تمام زمینه‌ها، ملاک برنامه‌‌ریزی‌های توسعه ای این شهر است.

وی در پایان بحث حاشیه نشینی و گره‌های ترافیک،جانمایی برخی از طرح های گذشته، کاهش کیفیت آب کشاورزی، کمبود منابع آبی را از جمله چالش های جدی شهرستان است، خاطرنشان کرد: تلاش برای رفع این نواقص از جمله مهمترین اولویت‌های اجرایی فرمانداری و استانداری یزد است .

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار