فرماندار خاتم:
فرماندار خاتم با بیان این که در دهه فجر امسال تمام روستاها و مناطق شهری این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: 394 برنامه توسعه روستایی و شهری با مشارکت 90 درصدی بخش خصوصی در دهه فجر 97 افتتاح می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 26 January 2019

«فرجام فاضلی» در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر در خاتم موقعیت جغرافیایی این شهرستان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: حدود 36 هزار نفر در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ساکن هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان خاتم، افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 25 کارگروه با محوریت آحاد مردم راه‌اندازی شده است.

فرماندار خاتم با اشاره به تدوین برنامه‌های متنوع اجرای 91 عنوان برنامه در دهه فجر را از جمله اقدامات انجام شده به مناسبت سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های تدوین شده جمعاً 394 برنامه در مناطق شهری و روستایی عملیاتی می‌شود.

برگزاری جشنواره بزرگ انقلاب، راهپیمایی روز 22 بهمن، 233 طرح قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر 104 میلیارد تومان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در خاتم

وی با بیان این که برون سپاری از جمله اولویت های اجرایی دولت است، گفت: 90 درصد اعتبار طرح های دهه فجر توسط بخش خصوصی تأمین و فقط 10 درصد توسط دولت تأمین اعتبار شده است.

طرح های دهه فجر خاتم در حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، عمرانی و امور زیرساختی، آموزش و فرهنگ و ورزش اجرایی می شوند.

این مسئول در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خاتم، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی، پیوندگاه جنگل و کویر با 64 هزار جنگل طبیعی، حیاط وحش منحصربفرد، از جمله ظرفیت های گردشگری خاتم است.

وی بحث بهداشت و درمان را از جمله اولویت‌های اجرایی در شهرستان خاتم عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب فقط دو مرکز درمانی توسط پزشکان غیرایرانی در این شهرستان وجود داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این آمار به یک بیمارستان 64 تختی، پنج مرکز بهداشتی، 14 خانه بهداشت و پایگاه اورژانس هوایی ارتقا یافته است.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای حوزه آموزش و پرورش، گفت: قبل از انقلاب در این منطقه فقط تا مقطع ابتدایی امکان تحصیل وجود داشت و در حال حاضر بیش از 50 واحد آموزشی در خاتم فعالیت می کنند.

فرماندار خاتم با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد معلمان این شهرستان بومی هستند، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده درصد باسوادی قبل از انقلاب 20 درصد و در حال بیش از 96 درصد است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت سه مرکز آموزش عالی در شهرستان خاتم اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر یک هزار دانشجو در خاتم مشغول به تحصیل هستند.

وی تأمین راه های مواصلاتی را از دیگر اولویت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: در حال حاضر 520 کیلومتر راه اصلی آسفالتی در شهرستان خاتم ایجاد شده که از این میزان 70 کیلومتر بزرگراه، 100 کیلومتر راه اصلی، 90 کیلومتر راه فرعی و 260 کیلومتر راه روستایی است.

فاضلی با بیان این که ظرفیت‌های زیست محیطی را از دیگر ویژگی‌های شهرستان خاتم است، افزود: خوشبختانه شهرستان خاتم هیچ مشکلی در تأمین آب شرب مورد نیاز خود ندارد.

فرماندار خاتم در ادامه با اشاره به توسعه خدمات مختلف نظیر برق، گاز و آب در این شهرستان، گفت: بیش از 98 درصد چاه‌های کشاورزی شهرستان خاتم از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان این که 25 درصد سطح زیرکشت استان در شهرستان خاتم است، خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال تمام روستاها و مناطق شهری خاتم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول در پایان با اشاره به وجود 120 تک بنای تاریخی در خاتم، گفت: ثبت تاریخی خاتم در دستور کار استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار